برگزاری رویداد ظرفیت‌سنجی و توانمند‌سازی علاقه‌مندان حوزه پرتاب

0 296

رویداد «ظرفیت‌سنجی و توانمندسازی علاقه‌مندان حوزه پرتاب» با هدف ارزیابی توانمندی بخش خصوصی در زمینه طراحی و ساخت پرتابگر (در سطح سامانه و زیرسامانه) و زمینه‌سازی برای ورود بخش خصوصی به حوزه پرتاب برگزار می‌شود. محور ایده‌ها و طرح‌های این رویداد شامل طراحی سامانه‌ای ماهواره‌بر، هدایت، ناوبری و کنترل ماهواره‌بر، سازه ماهواره‌بر، پیشرانش ماهواره‌بر، آیرودینامیک و گرمایش ماهواره‌بر و همچنین سامانه‌های کم پبشران و تجهیزات زمینی است.


دوره آموزشی این رویداد ۲۸و۲۹بهمن از ساعت ۹ الی ۱۷ و اختتامیه و معرفی طرح‌های برگزیده، ۱۳اسفند از ساعت ۹ الی ۱۲ در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد.


مخاطبان این رویداد شامل دو گروه می‌شوند؛ گروه اول علاقه‌مندان دانشگاهی و متخصص به حوزه پرتاب و پرتابگر هستند که دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در زمینه مکانیزم‌های پرتاب در سطح سامانه و زیرسامانه می‌باشند. پس از دریافت ایده‌های اولیه از این گروه و ارائه بازخورد به آن‌ها، یک دوره فشرده طراحی پرتابگر در سطح سامانه و زیرسامانه و همچنین استانداردها و ملزومات آن برگزار می‌شود و مجدد ایده‌های اصلاح و تکمیل‌شده از سوی ایده‌پردازان دریافت و مورد ارزیابی، رتبه‌بندی و تقدیر قرار می‌گیرد.


گروه دوم شامل آن دسته از علاقه‌مندان و توانمندان صنعتی و دانشگاهی مرتبط با حوزه پرتاب و پرتابگر می‌شود که دارای تجربه‌های مشابه در این زمینه هستند و یا تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند. همزمان با شروع رویداد مذکور، این گروه از توانمندان، شناسایی و دسته‌بندی شده و پس از شرکت حضوری در دوره فشرده طراحی پرتابگر، نسبت به انجام نشست‌های تخصصی جهت معرفی به یکدیگر، تیم‌سازی آن‌ها و شناسایی چالش‌ها اقدام می‌شود.

در نهایت پس از ارزیابی، رتبه‌بندی و شناخت این بازیگران از سطح توانمندی خود، نسبت به شرایط واگذاری توسعه پرتابگر به بخش خصوصی (در سطح سامانه یا زیرسامانه) ارزیابی انجام می‌شود و نتیجه آن برای نحوه برگزاری مناقصه واگذاری پرتابگر به بخش خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


از علاقه‌مندان، دانشجویان، تیم‌ها و شرکت‌های فعال در سطوح مختلف و مرتبط با سامانه‌های ماهواره‌بر دعوت می‌شود تا با ثبت‌نام و مشارکت در این رویداد، زمینه‌ساز شکل‌گیری بخش خصوصی در حوزه پرتاب باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به این لینک مراجعه کنید.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16335
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها