پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی بازار جهانی نانوماهواره‌ها و میکروماهواره‌ها طی شش سال

0 239

بر اساس گزارشی که وبگاه تحلیل بازار ADSReports منتشر کرده، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی نانوماهواره‌ها و میکروماهواره‌ها بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ رشدی معادل ۲۴.۸۶ درصد داشته باشد. طبق این گزارش، تولید بازار جهانی این ماهواره‌ها در سال ۲۰۱۹، بالغ بر ۲۸۳ میلیون دلار تخمین زده شده است. انتظار می‌رود که در سال‌های آینده بخش مهمی از بودجه سازمان‌های فضایی دولتی در جهان به کاربردهای مختلف منظومه‌‌‌هایی متشکل از چنین ماهواره‌‌‌‌هایی اختصاص یابد؛ کاربردهایی مانند ارتباطات مخابراتی، فراهم آوردن وای‌فای جهانی، نظارت و ناوبری.


رشد چشمگیر بازار میکروماهواره‌ها و نانوماهواره‌ها عمدتاً به‌دلیل پیشرفت در مینیاتوری شدن ماهواره‌ها، افزایش در قابلیت‌های فناوری الکترونیک و همچنین افزایش در تقاضا برای ارتباطات مخابراتی است. انتظار می‌رود در سال‌های آینده مینیاتوری شدن اجزا به اضافه ‌شدن زیرسامانه‌های پیشرفته به نانوماهواره‌ها و میکروماهواره‌ها بینجامد. پیشرفت در این کار باعث کاهش هزینه‌های ساخت شده و امکان تأمین مخارج ماهواره‌های مذکور را برای اهداف پژوهشی فراهم آورده است. 
البته در کنار این عوامل رشد، بازار جهانی چنین ماهواره‌هایی با چالش‌هایی نیز مواجه است؛ مانند پیچیدگی‌های توسعه محموله‌های ایمن، ارزان و کوچک، ارسال به فراتر از مدار کم ارتفاع و همچنین زباله‌های فضایی.

منبع asdnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16322
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها