ایستگاه فضایی بین‌المللی احتمالاً ترک‌های بیشتری برداشته است

0 180

کارشناسان در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی که مدتی پیش خبر نشتی هوای آن منتشر شده بود، در جستجوی ترک‌های جدید هستند. ولادیمیر سالاویوف (Vladimir Solovyov)، رئیس بخش روسی ایستگاه فضایی، دراین‌باره گفت: «یکی از ترک‌ها به اندازه ۰.۲ میلیمتر پیدا شده و گمان می‌رود یک ترک دیگر هم وجود داشته باشد.» وی با بیان اینکه باید تمام بدنه ایستگاه با میکروسکوپ بسیار قوی بازبینی شود، خاطرنشان کرد: «ممکن است دو ترک در ایستگاه به‌وجود آمده باشد که هوا از آن‌ها خارج می‌شود، هر چند نشتی هوا از این طریق ناچیز است.» 

ایستگاه فضایی بین‌المللی از نوامبر۲۰۰۰ تاکنون به‌طور مداوم سرنشین داشته است. در این ایستگاه که با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند و تقریباً هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور مدار زمین می‌چرخد، بیش از ۲۷۰۰ آزمایش توسط فضانوردانی از کشور‌های مختلف انجام شده است. طی این آزمایش‌ها، فناوری‌های نوآورانه مانند بازیافت ضایعات پلاستیکی و فیلتر کردن دی‌اکسید‌کربن که هر دو گام‌های حیاتی برای مأموریت‌های بلندمدت روی سطح ماه محسوب می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفته است.


ایستگاه فضایی بین‌المللی یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش‌ها در شرایط فضا و بی‌وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و همچنین آژانس فضایی اروپا (ESA) انجام می‌گیرد. در‌حالی‌که ابتدا ایستگاه فضایی فقط سه ماژول داشت، این مجموعه تحقیقاتی امروز به‌بزرگی یک خانه پنج خوابه با یک سالن ورزشی، دو حمام و دستشویی و یک پنجره با دید ۳۶۰ درجه به زمین است.

 

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16320
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها