سازمان سیا تمام مدارک مربوط به یوفوها را منتشر کرد

0 1,488

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یا سیا (CIA) هزاران اسناد مربوط به یوفوها (UFOs) یا همان اشیاء ناشناس پرنده را منتشر کرده است. این اسناد هم‌اکنون به‌صورت آنلاین در وبسایت بلک والت (Black Vault) به‌عنوان یک آرشیو برای اسناد دولتی غیرمحرمانه قرار گرفته و افراد می‌توانند از طریق این لینک به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. جان گرینوالد (John Greenewald)، بنیان‌گذار وبسایت مذکور، یک سی‌دی‌ از سیا شامل اسناد یادشده را خریداری کرده که در آن ۲۷۰۰ صفحه از مدارک مرتبط با یوفوها به‌چشم ‌می‌خورد. به‌گفته مقامات سیا این سی‌دی تمام مدارک مربوط به یوفوها را شامل می‌شود، اما به اعتقاد گرینوالد نمی‌توان چنین ادعایی را تأیید کرد و شاید اسناد دیگری نیز در اختیار آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا قرار داشته باشد.

در این اسناد گزارش‌هایی درباره انفجار مرموز در شهری در روسیه و مشاهده یک شیء پرنده عجیب در باکو، پایتخت آذربایجان، به‌چشم می‌خورد و بیشتر از اسناد دولتی، شبیه به کتاب‌های علمی تخیلی هستند! بااین‌حال هنوز معلوم نیست از این گزارش‌ها برای چه کاری استفاده شده است. گرینوالد درباره عدم امکان خواندن برخی گزارش‌ها می‌گوید: «استفاده از فرمت قدیمی و منسوخ توسط سیا، مشاهده و مطالعه اسناد برای مردم را بسیار دشوار کرده و حتی نمی‌توان به‌راحتی از آن‌ها برای اهداف پژوهشی استفاده کرد.»


ظاهراً انتشار این اسناد مورد توجه قانون‌گذاران در کنگره آمریکا نیز قرار گرفته، چرا که از اداره‌کننده اطلاعات ملی و همچنین وزیر دفاع خواسته‌اند گزارشی درباره یوفوها منتشر کنند. پیش‌تر چندین ویدئو از یوفوها به‌طور رسمی توسط وزارت دفاع ایالات متحده منتشر شده بود؛ ویدئوهایی که در آن‌ها اشیاء پرنده ناشناس با سرعت بالا به‌چشم می‌خورند. در اوت۲۰۲۰ پنتاگون اعلام کرد گروهی ویژه را برای شناسایی، تحلیل و دسته‌بندی این اشیاء تأسیس می‌کند تا بتواند تهدیدهای احتمالی آن‌ها برای امنیت ملی آمریکا را مورد بررسی قرار دهد.

ویدئوی زیر از سری ویدئوهایی است که پنتاگون به‌عنوان شناسایی اشیاء پرنده ناشناس منتشر کرده است.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16315
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها