تبدیل کهکشان راه شیری به یک رصدخانه برای مشاهده امواج گرانشی عظیم

0 277

محققان قصد دارند با اتخاذ روشی جدید، کهکشان راه شیری را به یک رصدخانه بدل کرده و از این طریق نوع جدیدی از امواج گرانشی را بیابند؛ امواجی که به گمان آن‌ها دائماً در اطراف زمین در حال حرکتند. تیم پژوهشی از دانشگاه کلرادو بولدر (University of Colorado Boulder) آمریکا از این شیوه برای رصد امواج گرانشی بسیار عظیم و کم‌سرعتی استفاده می‌کنند که با استفاده از رصدخانه‌های زمینی قابل مشاهده نیستند.

رصدخانه مدنظر تیم مذکور در واقع مجموعه‌ای از رصدخانه‌های زمینی را شامل می‌شود که بر روی شبکه‌ای از ۴۵ تَپ‌اختر در راه شیری متمرکز شده‌اند. تَپ‌اخترها ستاره‌های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران کرده و پالس‌های مداومی از انرژی تابشی را به‌همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی از خود منتشر می‌کنند.

جوزف سایمون (Joseph Simon)، نویسنده اصلی این پژوهش، می‌گوید: «رصدخانه‌ها به‌دنبال مشاهده امواج گرانشی در مقیاس چند ثانیه هستند، درحالی‌که ما با رصدخانه ابداعی خود در صدد کشف چنین امواجی در مقیاس چند سال یا چند ده سال هستیم.» آن‌ها هنوز موفق به رصد چنین امواجی با بهره‌گیری از این روش نشده‌اند، اما گفته‌اند به نتایج خوبی برای این منظور رسیده‌اند.

منبع futurism
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16299
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها