ایده ایجاد جاذبه مصنوعی توسط ماهواره‌ها در یک سیاره کوتوله برای ایجاد زیستگاه انسانی

0 639

گروهی از محققان فنلاندی طی مطالعه‌ای ایده ساخت یک زیستگاه دائمی برای انسان در مدار سیاره کوتوله سرس (Ceres) را پیشنهاد داده‌اند؛ طرحی که در آن ایجاد جاذبه مصنوعی توسط گروهی از ماهواره‌ها ارائه شده است. بر اساس ایده آن‌ها، از تعدادی ماهواره در حال چرخش که توسط کابل‌های مغناطیسی به یکدیگر متصل شده‌اند برای ایجاد جاذبه مصنوعی استفاده می‌شود؛ ماهواره‌هایی که در اصل یک ماهواره عظیم به‌شکل دیسک را تشکیل می‌دهند.

به‌گفته پژوهشگران، با استفاده از این ساختار عظیم می‌توان نیروی جاذبه‌ای تقریباً برابر با نیروی جاذبه زمین ایجاد کرد. چنین زیستگاهی برای حفظ گرانش مصنوعی می‌بایست هر ۶۶ ثانیه یک چرخش کامل به دور سرس انجام دهد. به‌علاوه، محققان می‌گویند مواد مورد نیاز برای توسعه ماهواره‌ها را می‌توان از خود سیاره تهیه کرد.

تراکم جمعیتی که برای این زیستگاه پیشنهاد شده، ۵۰۰ نفر به‌ازای هر کیلومتر مربع بوده که تقریباً معادل تراکم جمعیتی ایالت نیوجرسی آمریکاست. این تیم معتقد است در سرس به‌دلیل وجود نیتروژن می‌توان جوی مانند جو زمین ایجاد کرد و شرایطی مناسب برای زیست انسان فراهم آورد. آن‌ها ادعا می‌کنند شرایط محیطی در این سیاره کوتوله با توجه به عدم وجود وضعیت آب و هوایی نامطلوب و فجایع طبیعی حتی می‌تواند از زمین هم بهتر باشد!

تیم مذکور در مورد خطرات تابش‌های فضایی و همچنین احتمال برخورد شهاب‌سنگ‌ها نیز بررسی‌هایی انجام داده است. بر اساس پیشنهاد آن‌ها، مجموعه‌ای از آینه‌های استوانه‌ای عظیم می‌تواند علاوه‌بر جمع‌آوری نور خورشید و انتقال آن به داخل زیستگاه، راه شهاب‌سنگ‌های کوچک با ابعاد زیر ۱ متر را مسدود کند.

سرس باقطری معادل ۹۴۵ کیلومتر نخستین سیاره کوتوله کشف‌شده و بزرگ‌ترین سیارک در کمربند سیارک‌ها بین مدار مریخ و مشتری است. این سیاره کوتوله یک ‌سوم جرم کمربند سیارک‌ها را تشکیل می‌دهد و تنها شیء شناخته‌شده در منطقه مذکور است که دارای تعادل هیدرواستاتیکی می‌باشد. ایجاد زیستگاه انسانی در سرس می‌تواند به‌عنوان پلی برای سفر انسان به نقاط دیگر فضا نیز در نظر گرفته شود.

 

wikipedia

منبع futurism
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16293
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها