برنامه فضایی چین برای سال ۲۰۲۱؛ پرتاب ایستگاه فضایی و انجام مأموریت‌های سرنشین‌دار

0 242

شرکت علوم و فناوری‌ هوافضای چین (China Aerospace Science and Technology Corporation) قصد دارد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ پرتاب فضایی انجام دهد که شامل ارسال ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور و مأموریت‌های سرنشین‌دار می‌شود. چین در سال‌های اخیر شمار مأموریت‌های فضایی خود را افزایش داده و در سال ۲۰۲۰ توانست ۳۹ پرتاب انجام دهد. شرکت علوم و فناوری‌ هوافضای این کشور ۳۴ پرتاب از کل پرتاب‌های سال ۲۰۲۰ چین را انجام داد و بالاتر از شرکت آمریکایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) با ۲۵ پرتاب در این سال قرار گرفت.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین در ماه‌های آینده روانه فضا خواهد شد و در ادامه پرتاب مأموریت سرنشین‌دار شنژو-۱۲ (Shenzhou-12) صورت می‌گیرد؛ مأمویتی که طی آن ۲ تا ۳ فضانورد برای اقامت در ایستگاه فضایی چین به فضا فرستاده می‌شوند.

گفتنی است آژانس ملی فضایی چین (CNSA) قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ یک ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را توسعه دهد. این ایستگاه با نام تیانگونگ (Tiangong)، به‌معنای کاخ آسمانی، در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین فعالیت خواهد کرد که مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. تیانگونگ در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد.

 

wikipedia ، espash ، digiato

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16272
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها