چین اپراتوری اولین ماهواره اتیوپی را به این کشور واگذار کرد

0 252

کشور اتیوپی اپراتوری اولین ماهواره خود را که طی همکاری مهندسان اتیوپیایی و آکادمی فناوری فضایی چین (China Academy of Space Technology) ساخته شده، برعهده گرفت. این ماهواره موسوم به ETRSS-1 (سرواژه Ethiopian Remote Sensing Satellite) دسامبر سال گذشته میلادی توسط ماهواره‌بر لانگ مارچ-۴بی (Long March-4B) از پایگاه فضایی تای‌یوآن (Taiyuan) چین در مدار لئو قرار گرفت.

هزینه ساخت ETRSS-1 را که ۶ میلیون دلار اعلام شده، دولت چین در قالب کمک به پیشرفت فناوری در کشورهای شرق آفریقا پرداخت کرده است. هدف از این مأموریت ماهواره‌ای تهیه داده‌های هواشناسی به‌منظور بهره‌گیری در حوزه‌های کشاورزی، جنگلداری، اکتشاف مواد معدنی و همچنین طرح‌های مرتبط با حفاظت از منابع طبیعی عنوان شده است.

نمای ماهواره ETRSS-1

ETRSS-1 با وزنی معادل ۶۵ کیلوگرم و عمر طراحی حداقل ۲ سال، یک ماهواره با زاویه دید عریض و قدرت تفکیک مکانی ۱۳.۷ متر است. ماهواره مذکور که اکنون توسط مؤسسه علوم و فناوری فضایی اتیوپی (Ethiopian Space Science and Technology Institute) اپراتوری می‌شود، قادر به ارائه داده‌های اپتیکال (نوری) چند طیفی است که علاوه‌بر اتیوپی، چین و مصر نیز از آن‌ها برای انجام تحقیقات در حوزه تغییرات اقلیمی بهره خواهند برد.

 

space.skyrocket ، africanews ، spacedaily  

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16203
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها