اسپیس‌ایکس اینترنت ماهواره‌ای خود را به هند می‌برد

0 285

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای خود موسوم به استارلینک (Starlink) را به هند ببرد؛ امری که در پی درخواست سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (TRAI) از این شرکت صورت خواهد گرفت. اسپیس‌ایکس در پاسخ به درخواست TRAI برای راه‌اندازی اینترنت استارلینک در هند، از دولت این کشور خواسته با به‌روزرسانی سیاست‌ها در این حوزه، زمینه فعالیت اینترنت ماهواره‌ای باندپهن را فراهم آورد. در صورت تحقق شرایط، اسپیس‌ایکس طی سال آینده میلادی اینترنت استارلینک را در هند راه‌اندازی خواهد کرد.

از جمله این شرایط می‌توان به درخواست اسپیس‌ایکس از هند مبنی بر اختصاص فرکانس‌هایی برای استفاده توسط سامانه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد. به‌علاوه، دولت هند می‌بایست صدور مجوزها برای پشتیبانی از دسترسی گسترده ترمینال‌های کاربری ماهواره‌ای را تسهیل کند. در نظر گرفتن مخارج و مالیات‌های پیش‌بینی‌نشده و برخی موارد اداری دیگر که ممکن است هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای را برای کاربر نهایی بالا برده و استفاده از آن را برای بسیاری از مردم غیرممکن کند، از دیگر شرایطی است که اسپیس‌ایکس به آن اشاره نموده است.

اسپیس‌ایکس تاکنون نزدیک به هزار ماهواره اینترنتی را در مدار قرار داده است. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) برنامه دارد ۱۲ هزار ماهواره و در صورت اخذ مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا خدمات اینترنت ماهواره‌ای را برای ‌تمام جهان خصوصاً مناطق دورافتاده و یا مناطقی که استفاده از اینترنت در آن‌ها هزینه‌بر است، فراهم آورد.

ماهواره‌های این منظومه با وزن تقریبی ۲۶۰ کیلوگرم تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند KA و باند KU را در خود جای می‌دهند. این ماهواره‌ها همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. اخیراً نسخه بتای خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در دسترس برخی از کاربران منتخب اسپیس‌ایکس قرار گرفته است.

 

espash ، indiatoday

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16081
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها