معرفی مسابقات «کن ست» ایران

0 1,222

«کن ست» قدیمی‌ترین مسابقه فضایی ایران محسوب می‌شود. هشتمین دوره ملی و دومین دوره بین‌المللی این مسابقات در سال جاری برگزار خواهد شد که هم‌اکنون این مسابقات در مرحله ثبت‌نام می‌باشد. مسابقات مذکور در دو کلاس کلاسیک و حرفه‌ای برگزار می‌گردد. به‌طورکلی کن ست یا همان ماهواره‌های کوچک در ابعاد قوطی نوشابه مسابقه‌ای استاندارد در سطح جهان است که در کشورمان از سال ۱۳۹۰ به‌همت پژوهشگاه هوافضا آغاز شده است.

در این مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده شرایط واقعی از طراحی تا ساخت یک سامانه هوافضایی را تجربه می‌نمایند. این تیم‌ها ماهواره‌های کوچک خود را آماده نموده و در روز مسابقه وارد رقابت می‌کنند. تیم برگزاری مسابقه با حمل ماهواره تا ارتفاع حدود ۳۰۰ متری توسط پهپاد، آن‌ها را رها نموده و این ماهواره می‌بایست داده‌های لازم را جمع‌آوری کند. داده‌های مورد نظر شامل اطلاعاتی مانند هواشناسی، تصویری و شناسایی اهداف زمینی می‌شوند. جدول زیر اطلاعات کامل‌تری از مسابقات را نشان می‌دهد.

لازم به توضیح است حامیات مسابقه، علاوه‌بر درج نشان (لوگو) در پوستر و رخدادها، در روز برگزاری و همایش‌ها دعوت شده و امکان برگزاری پنل و سخنرانی برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15969
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها