ادعای ساخت تأسیسات هسته‌ای جدید در نطنز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای

0 297

رسانه‌های آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شده‌اند ایران در حال ساخت تأسیسات جدید هسته‌ای در منطقه نطنز است. تصویری که این رسانه‌ها به آن استناد کرده‌اند توسط شرکت آمریکایی پلنت لبز (Planet Labs) منتشر شده و بنابر ادعاها در این منطقه یک جاده جدید در دست احداث است که به محل ساخت تأسیسات مذکور منتهی می‌شود. این رسانه‌ها می‌گویند ساخت ‌و سازهای جدید از حدود دو ماه پیش و پس از انفجار اخیر در این منطقه آغاز شده است.

در تیر سال جاری حادثه انفجاری در تأسیسات هسته‌ای نظنز واقع در استان اصفهان رخ داد؛ تأسیساتی که بخشی از مجموعه زیرزمینی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران برای غنی‌سازی اورانیوم محسوب می‌شود. در آن زمان مقامات سازمان انرژی اتمی ایران وقوع چنین انفجاری را تأیید کردند. 

گفتنی است پلنت لبز فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و اکنون دارای دو منظومه ماهواره‌ای سنجشی بزرگ به‌نام‌های اسکای‌ست (SkySat) و فلاک (Flock) می‌باشد. اسکای‌ست شامل ده‌ها ماهواره ۱۲۰ کیلوگرمی می‌شود که پرتاب آن‌ها از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. البته دو ماهواره ۸۳ کیلوگرمی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به‌عنوان اولین ماهواره‌های این منظومه به فضا پرتاب شده بود. ماهواره‌های فلاک نیز که پرتاب آن‌ها از سال ۲۰۱۴ آغاز شد، چندین منظومه ماهواره‌ای را تشکیل می‌‌دهند و تاکنون صدها ماهواره از این نوع به مدار تزریق شده است.

 

espash ، espash ، wikipedia ، space.skyrocket ، space.skyrocket ، theguardian

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15968
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها