ناکامی فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در ترمیم نشتی این ایستگاه

0 370

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی در برطرف کردن نشتی این ایستگاه که مدتی است شناسایی شده، ناکام ماندند. ایوان واگنر (Ivan Vagner) ،فضانورد روس، مطابق دستوراتی که از زمین به او می‌رسید تلاش کرد با استفاده از نوعی نوار چسب این نشتی را در ماژول روسی زوزدا (Zvezda)، محلی که گمان می‌رفت در آن یک ترک بسیار کوچک وجود دارد، ترمیم کند. با‌این‌حال، وضعیت فشار هوا و تداوم کاهش آن نشان از عدم موفقیت این عملیات داشت. چگونه فضانورد شویم ؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را در این باره بخوانید و با شرایط و مراحل فضانورد شدن آشنا شوید.

نشتی خفیف هوا در ایستگاه فضایی از سپتامبر۲۰۱۹ شناسایی شد و تا اوت سال جاری میلادی میزان آن به پنج برابر رسید. البته با توجه مقدار بسیار کم این نشتی، خطری فضانوردان را تهدید نمی‌‌کند. خدمه ایستگاه از آن زمان تاکنون اقدامات مختلفی را برای تعیین محل نشتی انجام داده‌اند که هنوز موفق به شناسایی مکان دقیق آن نشده‌اند.

پیش‌تر، ولادیمیر سولوویف (Sergey Krikalev) ، مدیر پرواز بخش روسی ایستگاه فضایی، اندازه این ترک را بسیار کوچک و در حدود ۰.۶ تا ۰.۸ میلی‌متر تخمین زده بود. به‌گفته مقامات آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) درصورتی‌که خدمه نتوانند جلوی این نشتی را بگیرند، نیاز به ارسال حجم هوای بیشتری به ایستگاه فضایی خواهد بود.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15900
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها