مؤسسه ژاپنی یک منظومه ماهواره‌ای سنجشی مجهز به فناوری SAR ایجاد می‌کند

0 360

مؤسسه ژاپنی iQPS (سرواژه Institute for Q-shu Pioneers of Space) برنامه دارد یک منظومه ماهواره‌ای سنجشی متشکل از ۳۶ ماهواره مجهز به فناوری رادار دهانه ترکیبی (SAR) ایجاد کند؛ منظومه‌ای که کاربران از طریق آن می‌توانند علاوه‌بر مشاهده اشیاء در حال حرکت مانند دام و وسایل نقلیه، داده‌های تصویری از زمین را نیز به‌طور مداوم دریافت کنند. این ماهواره‌ها با وزنی در حدود ۱۰۰ کیلوگرم، دارای قدرت تفکیک مکانی ۱ متر بوده و هر ۱۰ دقیقه یک بار داده‌های مربوط به یک نقطه مشخص از سراسر زمین را به‌روز‌رسانی می‌کنند.

اولین ماهواره این منظومه سال ۲۰۱۹ توسط ماهواره‌بر هندی PSLV-QL به فضا پرتاب شد و دومین ماهواره نیز در دسامبر سال جاری میلادی توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) در مدار لئو قرار خواهد گرفت. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه ماهواره‌ای تا سال ۲۰۲۵ تکمیل می‌شود.

نمای ماهواره‌های iQPS

آنتن راداری این ماهواره‌ها یک آنتن سهموی با وزن ۱۰ کیلوگرم و قطر ۳.۶ متر می‌باشد. مهندسان iQPS قصد دارند با گسترش سطح آنتن‌های سهموی، فناوری ماهواره‌های آینده این منظومه را به‌روز کرده و مدت زمان پایش یک نقطه توسط ماهواره‌ها را افزایش دهند. به‌علاوه، آن‌ها در نظر دارند ماهواره‌های آینده این منظومه را به سامانه‌های پیشران مجهز کنند.

 

space.skyrocket ، spacenews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15874
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها