پرتاب مأموریت ناسا به‌سوی قمر زحل تا سال ۲۰۲۷ به‌تعویق افتاد

مأموریت فضاپیمای دراگون‌فلای (Dragonfly) آژانس فضایی آمریکا که قرار بود در سال ۲۰۲۶ به‌سوی قمر تیتان یا تایتان (Titan)، بزرگترین قمر سیاره زحل، پرتاب شود، تا سال ۲۰۲۷ به‌تعویق افتاد. تصمیم برای استفاده از تاریخ جایگزین به‌دلیل عوامل خارج از پروژه مانند اثرات شیوع ویروس کرونا بر بودجه‌ بخش علوم سیاره‌ای عنوان شده است.

دراگون‌فلای شامل طرح یک فضاپیمای مشابه پهپاد است که می‌تواند روی سطح تایتان فرود بیاید و هدف اصلی آن نمونه‌برداری از این دنیای ناشناخته و جستجوی شیمی پیش‌زیستی (prebiotic chemistry) آن می‌باشد. دانشمندان معتقدند اتمسفر غلیظ تایتان در کنار وجود دریاچه‌ها و رودهای تشکیل‌شده از متان مایع، این محل را به یکی از مهمترین مناطق دارای شرایط بالقوه سکونت و حیات در منظومه شمسی تبدیل کرده است. شیمی پیش‌زیستی به مطالعه چگونگی شکل‌گیری ترکیبات آلی مرتبط با منشأ حیات در زمین و سایر نقاط در عالم هستی اطلاق می‌شود.

دراگون‌فلای فضاپیمایی عمودپرواز است که با وزنِ فرود ۴۵۰ کیلوگرم، طی هر پرواز خود در قمر تیتان قادر به مطالعه منطقه‌ای به‌مسافت ۸ کیلومتر خواهد بود. در صورت انجام این مأموریت در سال ۲۰۲۷، ‌پیش‌‌بینی می‌شود فضاپیمای مذکور سال ۲۰۳۴ به قمر زحل برسد