روسیه مدت زمان سفر فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را کاهش می‌دهد

0 277

روسیه قصد دارد مدت زمان سفرهای سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی را کاهش دهد. دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos)، برای این منظور به شرکت انرگیا اسپیس راکت (Energia Space Rocket Corporation) روسیه دستور داده تا مراحل آماده‌سازی نخستین پرواز سرنشین‌دار در طرح «سفر بسیار سریع به ایستگاه فضایی بین‌المللی» را انجام دهد.

از آنجایی که اخیراً شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) پس از حدوداً یک دهه موفق به اعزام فضانوردان آمریکایی از خاک این کشور به فضا شده که کاهش اتکای ایالات متحده به فضاپیماهای روسی در این زمینه را در پی دارد، ظاهراً روسیه نیز در جهت حفظ موقعیت خود در میدان رقابت پروازهای سرنشین‌دار، اجرای چنین برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا متخصصان انرژیا اسپیس راکت تمرین‌های فضانوردان را برای سفر به ایستگاه فضایی در مدت زمان ۳ ساعت آغاز کرده‌اند. در این سفر کپسول حامل فضانوردان قبل از پهلو گرفتن کنار ایستگاه فقط ۲ بار مدار می‌زند. در حال حاضر برای سفر به ایستگاه فضایی، کپسول حامل فضانوردان باید ۴ بار مدار بزند که ۶ ساعت طول می‌کشد.

پیش از این نیز روسکاسموس طرح سفر به ایستگاه فضایی پس از ۲ بار مدار زدن را آزمایش کرده بود که طی آن کپسول باری پروگرس (Progress) پس از ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه به ایستگاه فضایی رسید. چنین مدت زمانی برای سفر به ایستگاه فضایی یک رکورد به‌حساب می‌آید. روسکاسموس اعلام کرده در اکتبر سال جاری میلادی سه خدمه به ایستگاه فضایی اعزام می‌شوند که در این مأموریت احتمالاً از طرح سفر فضایی سریع استفاده گردد.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15616
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها