تصاویر ماهواره ایرانی نور از بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب آسیا

0 575

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از پایش و رصد منطقه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ توسط ماهواره نظامی نور خبر داده بود، تصاویر تهیه‌شده از یک پایگاه آمریکایی در غرب آسیا توسط این ماهواره را منتشر کرد. این ماهواره توانسته یک تصویر سراسری و با قدرت تفکیک مکانی بالا را به روش تصویربرداری موزاییکی از پایگاه هوایی العُدِید در قطر که مرکز تجمع نیروهای نظامی آمریکایی است، تهیه کند.

پایگاه العدید بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب آسیا محسوب می‌شود و به‌گفته منابع مختلف ۱۳ هزار آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند. گفته شده زمان شلیک موشک‌های بالستیک توسط ایران در این رزمایش، دو پایگاه نیروهای هوایی سنتکام (CENTCOM) یعنی العدید در قطر و الظفره در امارات متحده عربی برای مدت کوتاهی در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند و نیروهای آن‌ها به پناهگاه رفتند.

ماهواره نور نخستین ماهواره نظامی ایران است که اردیبهشت سال جاری توسط ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای قاصد و از کویر مرکزی ایران به فضا پرتاب شد و در فاصله ۴۲۵ کیلومتری زمین در مدار قرار گرفت. معمولاً از ماهواره‌های نظامی به‌دلیل نوع مأموریتشان اطلاعات چندانی منتشر نمی‌شود و به‌همین دلیل اطلاعاتی از ماهواره مذکور در دسترس نیست. گفتنی است مأموریت پرتاب ماهواره نور از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به‌انجام رسید.

 

snn ، espash ، aftabnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15591
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها