ویرجین گلکتیک از کابین فضاپیمای توریستی خود رونمایی کرد

0 377

شرکت بریتانیایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت می‌کند، از کابین فضاپیمای ویرجین اسپیس شیپ یونیتی (Virgin Space Ship Unity به‌اختصار VSS Unity) خود رونمایی کرد. این فضاپیما طوری طراحی شده تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند.

از جمله ویژگی‌های این کابین جادار که سفر با آن راحت توصیف شده، می‌توان به صندلی‌های راحتی با پشتی خم‌شونده و نورپردازی خودکار اشاره نمود. ویرجین گلکتیک در همکاری با تولیدکننده پوشاک و لوازم ورزشی آندر آرمور (Under Armour) در آمریکا که لباس فضانوردی این شرکت را نیز طراحی کرده، پارچه صندلی‌های فضاپیما را تولید کرده است. بنابر اعلام این شرکت صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا حین از میان رفتن موقتی نیروی گرانش، امنیت، راحتی و فضای زیاد را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

جورج وایتسایدز (George Whitesides)، از مدیران ارشد ویرجین گلکتیک، می‌گوید: «صندلی‌های فضاپیمای VSS Unity هوشمند طراحی شده و مکانیزم مخصوصی دارند که پس از ترک سرنشین، به‌طور خودکار صندلی را خم کرده تا فضای کافی برای شناور شدن سرنشینان فراهم شود.» به‌گفته وی برای ساخت این صندلی‌ها از طرح‌های نیروی هوایی ایالات متحده (U.S. Air Force) و ناسا الهام گرفته شده است. 

از دیگر موارد قابل توجه کابین این فضاپیما می‌توان به تعبیه صفحه نمایش در پشت صندلی‌ها برای نمایش اطلاعات پرواز، ۱۶ دوربین برای فیلمبرداری سفر از جهات مختلف و البته تعداد بسیاری پنجره برای تماشای زمین از لبه فضا اشاره کرد. وایتسایدز می‌گوید: «به هر کدام از سرنشینان دو پنجره برای تماشای فضای بیرون اختصاص می‌یابد و در عین حال دو دوربین تمام لحظات سفر آن‌ها را ثبت می‌کند.»

مشتریان متمولی که رؤیای سفر به لبه فضا را در سر می‌پرورانند، با خرید بلیت ۲۰۰ هزار دلاری، یکی از صندلی‌های این فضاپیما را رزرو کرده و در آینده نزدیک به فضانورد تبدیل خواهند شد! ویرجین گلکتیک تاریخ دقیق انجام اولین سفر توریستی را اعلام نکرد، اما وایتسایدز پیش‌تر از انجام این سفر طی سال جاری میلادی سخن گفته بود. 

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15587
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها