تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌هایی از آتش‌سوزی یا انفجار در منطقه گرمدره را نشان می‌دهد

0 451

تصاویر ماهواره‌ای شرکت آمریکایی پلنت (Planet Labs) آثار یک انفجار یا آتش‌سوزی را در منطقه گرمدره واقع در غرب تهران نشان می‌دهد. این تصاویر بیانگر آن است که این آتش‌سوزی یا انفجار در روز ۲۰تیر رخ داده و محل سوختگی حدود ۲۲ هزار متر مربع، تقریباً سه برابر یک زمین فوتبال، وسعت دارد.

به‌دلیل شرایط آب و هوایی، اولین تصویر از منطقه در روز ۲۴تیر یعنی چهار روز بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وقوع انفجار یا آتش‌سوزی در این منطقه تهیه شده است. این عکس محدوده‌ای سیاه رنگ را مقابل یک ساختمان در منطقه‌ای ظاهراً نظامی نشان می‌دهد. در تصویری که روز ۱۹تیر از همین نقطه به‌ثبت‌ رسیده، نشانه‌ای از این محدوده به‌ظاهر سوخته‌ وجود ندارد.

در همین راستا لیلا واثقی، فرماندار شهر قدس، طی اظهاراتی وقوع هرگونه انفجار در شهرقدس و حتی گرمدره را تکذیب کرد. وی دراین‌باره گفت: «هیچ یک از نهادهای امنیتی صدای انفجار را در قدس و گرمدره تأیید نمی‌کنند و خبرهای منتشرشده شایعه بوده است.»

شرکت پلنت که حدود یک دهه از تأسیس آن می‌گذرد، در زمینه‌های مختلف فضایی به‌خصوص ارائه تصاویر ماهواره‌ای فعالیت می‌کند. این شرکت که دفاتری در آلمان، هلند و کانادا نیز دارد، دارای سه منظومه ماهواره‌ای سنجشی با نام‌های فلاک (Flock)، رپید‌آی (RapidEye) و اسکای‌ست (SkySat) می‌باشد. ماهواره‌های اسکای‌ست قادر به تصویربرداری با قدرت تفکیک مکانی زیر ۱ متر هستند و تاکنون ۱۵ ماهواره از این منظومه در مدار لئو قرار گرفته است.

 

espash ، wikipedia ، farsnews ، bbc

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15538
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها