ارائه اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت در یک پرواز مسافری برای اولین بار در چین

0 336

در چین برای اولین بار اینترنت پرسرعت از طریق ماهواره در یک فروند هواپیمای مسافری در حال پرواز ارائه شد. این خدمات‌رسانی ارتباطی توسط ماهواره ChinaSat-16 که با نام ZX-16 نیز شناخته می‌شود، در یک پرواز خطوط هوایی شرکت چینگدائو (Qingdao Airlines) انجام شد و طی آن مسافران و خدمه پرواز توانستند به اینترنت با سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه متصل شوند. 

این شرکت با انجام تغییرات لازم از نوامبر سال گذشته میلادی و طی مراحل آزمایشی در ژانویه سال جاری میلادی موفق به کسب گواهینامه پروازی شد. نتیجه‌ این فعالیت‌ها، دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت است که طی این پرواز ۳ ساعته به‌صورت آزمایشی و با حضور مقامات دولتی، پیمانکاران و نمایندگان بنگاه‌های تجاری درگیر در پروژه محقق شد.

ZX-16 اولین ماهواره مخابراتی پربازده چین در باند Ka است که در سال ۲۰۱۷ به فضا پرتاب شد و در مدار ژئو قرار گرفت. این ماهواره با وزن ۴۶۰۰ کیلوگرم دارای ۲۶ ترانسپاندر باند مذکور بوده و مجهز به ترمینال ارتباطات لیزری (Laser communication terminal) می‌باشد. ZX-16 که از باس ماهواره‌ای DFH-4S بهره می‌برد، توسط آکادمی فناوری‌های فضایی چین (China Academy of Space Technology) توسعه یافته و عمر طراحی آن ۱۵ سال است.

 

didebanefanavari ، space.skyrocket ، en.sasac.gov

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15535
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها