آمریکا ۴ ماهواره جاسوسی را در مدار زمین قرار داد

0 373

آمریکا ۴ ماهواره جاسوسی را طی مأموریتی موسوم به NROL-129 به فضا پرتاب کرد. این ماهواره‌ها روز چهارشنبه ۱۵ژوئیه (۲۵تیر) ساعت ۹:۴۶ به‌وقت منطقه زمانی شرقی (ET) از پایگاه پرتاب تجاری MARS (سرواژه Mid-Atlantic Regional Spaceport) واقع در جزیره والوپس (Wallops) در ایالت ویرجینیا به مدار لئو منتقل شدند.

مأموریت مذکور توسط ماهواره‌بر مینوتور-۴ (Minotaur-4) متعلق به شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) و برای دفتر شناسایی ملی (National Reconnaissance Office به‌اختصار NRO) ایالات متحده به‌انجام رسید؛ نهادی که زیرمجموعه وزرات دفاع آمریکا (U.S. Department of Defense) محسوب می‌شود. گفتنی است به‌دلیل محرمانه بودن ماهواره‌ها اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست.

مینوتور-۴ که اولین مأموریت را برای NRO انجام داد، یک ماهواره‌بر سوخت جامد ۴ مرحله‌ای است که با احتساب این پرتاب تاکنون ۷ عملیات پرتاب را تجربه کرده و هر ۷ مورد موفق بوده‌اند. این ماهواره‌بر که اولین مأموریت خود را در سال ۲۰۱۰ به‌انجام رسانده، دارای طول کلی ۲۳.۸۸ متر و قطر ۲.۳۴ متر بوده و قادر به حمل ۱۷۳۵ کیلوگرم محموله به مدار لئو می‌باشد. مینوتور-۴ بالغ بر ۸۶ تُن وزن داشته و هر پرتاب آن ۵۰ میلیون دلار هزینه دربردارد.

 

wikipedia ، spacenews ، spaceflightnow

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15526
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها