راهکار نیروهای نظامی آمریکا برای حل مشکل استفاده از آنتن‌های بزرگ در ارتباطات ماهواره‌ای

0 367

در حال حاضر برای برقراری ارتباطات ماهواره‌ای دوربرد نیروهای نظامی آمریکا در مناطق دور افتاده به تجهیزات مختلفی از جمله آنتن‌های بلند، دیش‌های غول‌پیکر و تقویت‌کننده‌های پرقدرت نیاز است. این آنتن‌ها علاوه بر وزن، توان مورد نیاز بالا و هزینه قابل‌توجهی که دارند، به‌راحتی دیده‌ می‌شوند و فرکانس‌های رادیویی از خود برجای می‌گذارند که ریسک ایجاد تداخل از طرف نیروهای بیگانه را بالا می‌برد.

اکنون آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی ایالات متحده موسوم به دارپا (DARPA) برای قطع وابستگی به چنین تجهیزات بزرگی، از برنامه‌ای رونمایی کرده که به‌اختصار RN DMC (سرواژه Resilient Networked Distributed Mosaic Communications) خوانده می‌شود. هدف از RN DMC فراهم‌آوری ارتباطات دوربرد از طریق آنتن‌های چندتکه (mosaic antennas) متشکل از اجزای گیرنده و فرستنده‌ای است که کم‌هزینه بوده و دارای ابعادی کوچک باشند. انتظار می‌رود چنین اجزایی هر کدام هزینه‌ای حداکثر ۱۰۰۰ دلار داشته باشند.

در ایده مذکور، این اجزا در شرایطی که متفرق از هم هستند جایگزین آنتن‌ها و تقویت‌کننده‌های بزرگ می‌شوند. در این حالت توان انتقال (transmit power) میان اجزای مختلف توزیع شده و برای افزایش یا کاهش قدرت سیگنال به‌جای استفاده از دهانه آنتن، پردازش سیگنال صورت می‌گیرد. چنین اجزایی امکان نصب روی کشتی‌ها، وسایل نقلیه، هواپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین و همچنین ماهواره‌ها را خواهند داشت. RN DMC شامل سه بخش کلی است؛ طراحی سامانه، آزمایش عملکرد و تعریف معماری عملیاتی. این بخش‌ها قرار است طی مجموعاً ۴۵ ماه نهایی شوند.

منبع spacewar
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15433
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها