انتخاب نام یک بانوی سیاهپوست برای ساختمان مقر اصلی ناسا در واشنگتن دی‌سی

0 541

ناسا به افتخار مری جکسون (Mary Jackson)، اولین بانوی مهندس آفریقایی-آمریکایی خود، نام ساختمان مقر اصلی‌اش در واشنگتن دی‌سی را به‌ اسم وی نامگذاری کرد. جکسون در سال ۱۹۵۱ به سازمان پیشین ناسا موسوم به «کمیته ملی مشاوره هوافضا» ملحق شد، چندین دهه برای ناسا کار کرد و در سال ۲۰۰۵ درگذشت. از او به‌عنوان یکی از کامپیوترهای انسانی ناسا یاد می‌کنند و علتش هم نقشی است که در حوزه ریاضیات در این سازمان ایفا کرد. 

جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، رئیس ناسا، ضمن اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع یک مراسم نامگذاری رسمی، در توییتی نوشت: «مری برنامه فضایی آمریکا را جلو برد و به نتیجه رساند.» داستان زنان سیاهپوست در ناسا بعد از ساخت فیلمی به‌نام شخصیت‌های پنهان (Hidden Figures) در سال ۲۰۱۶ مورد توجه قرار گرفت؛ فیلمی که از کتابی واقعی با همین نام اقتباس شده بود و در آن جنل مونی (Janelle Monáe)، بازیگر آمریکایی، نقش خانم جکسون را ایفا ‌کرد.


البته ناسا در سال‌های اخیر هم اقداماتی را انجام داده تا تلاش‌های این زنان را یادآوری کند. برای مثال سال گذشته میلادی خیابان مقابل ساختمان دفتر اصلی ناسا در واشنگتن دی‌سی به‌نام «مسیر شخصیت‌های پنهان» (Hidden Figures Way) نامگذاری شد. به‌علاوه، این سازمان نام تأسیسات مستقل تأیید و اعتبارسنجی خود در غرب ویرجینیا را به تأسیسات مستقل تأیید و اعتبارسنجی کاترین جانسون (Katherine Johnson)، ریاضیدان ناسا، نامگذاری کرد که اوایل سال جاری میلادی دیده از جهان فروبست. نامگذاری دفاتر اصلی ناسا به نام مهندسان سیاهپوست، گامی رو به جلو برای شناساندن شخصیت‌های پنهان و ناشناخته این سازمان به مردم است.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15426
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها