آزمایش موفق راکت کاوش ساخت دانشگاه هوافضای پکن+فیلم

0 542

دانشگاه بیهانگ (Beihang University) در پایتخت چین که به‌عنوان دانشگاه هوانوردی و فضانوردی شناخته می‌شود، راکت کاوش سوخت جامد ساخت خود به‌نام بیهانگ-۴ (Beihang-4) را با موفقیت آزمایش کرد. پس از پرواز ۴۰۰ ثانیه‌ای این راکت کاوش، محموله‌ نصب‌شده از آن جدا گردید و در محل از پیش تعیین‌شده فرود آمد. طول بیهانگ-۴ معادل ۸.۷ متر و وزن آن ۱۳۰۰ کیلوگرم است.

طراحی، توسعه و آزمایش راکت کاوش مذکور توسط ۲۱ دانشجوی دکترا، ۴۹ دانشجوی کارشناسی‌ارشد و ۱۶ دانشجوی کارشناسی انجام شده است. این دانشجویان در این پروژه از تجربیات راکت کاوش‌های قبلی بیهانگ بهره گرفته‌اند. اندازه‌گیری خصوصیات جوی، نظارت زمینی و انتقال سریع داده‌های هوایی از مهم‌ترین مأموریت‌های بیهانگ-۴ به‌شمار می‌روند. 

راکت کاوش یادشده دارای یک بوستر با قدرت تولید نیروی پیشران ۱۵۰ کیلونیوتن و یک موتور با سوخت ترکیبی جامد و مایع با توان تولید نیروی ۳ کیلونیوتن است. سامانه‌ کنترل پرواز بیهانگ-۴ از یک موقعیت‌یاب دوگانه بیدو (BeiDou) و جی‌پی‌اس و همچنین یک سامانه‌ ناوبری اینرسی فیبر نوری بهره می‌برد. این راکت کاوش تا ارتفاع ۲۴ کیلومتر اوج گرفته و می‌تواند با سرعت ۳ ماخ ۲۰۰ کیلومتر برد داشته باشد.

منبع دیده‌بان فناوری
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15339
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها