شرکت استرالیایی، استارت‌آپ آمریکایی در حوزه مخابرات ماهواره‌ای را خرید

0 448

شعبه استرالیایی هلدینگ مالی EOS (سرواژه Electro Optic Systems) با خرید حق مالکیت استارت‌آپ آمریکایی آداسی (Audacy) اعلام کرده قصد دارد یک منظومه ماهوراره‌ای را برای انتقال هر دو سیگنال فرکانس رادیویی (RF) و نوری ایجاد کند. منظومه ماهواره‌ای یادشده موسوم به EOSLink قرار است با صرف هزینه‌ای در حدود ۸۰۰ میلیون دلار تشکیل شود که از تبدیل ارتباطات فرکانس‌ رادیویی به ارتباطات نوری پشتیبانی خواهد کرد. این اقدام EOS با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات نوری انجام می‌شود؛ حوزه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۶ بخش اعظم ترافیک ارتباطات را به خود اختصاص دهد. الکترو اپتیک در مرحله اول ۴ ماهواره را در مدار قرار می‌دهد که به‌گفته بن گرین (Ben Greene)، مدیرعامل EOS، اوایل سال ۲۰۲۱ ساخت و توسعه آن‌ها آغاز خواهد شد. EOS پیش‌تر و برای این منظور، حق مالکیت شرکت استرالیایی EM Solutions، سازنده ترمینال‌های تلفن همراه برای ارتباطات ماهواره‌ای باند پهن، را نیز خریداری کرده بود.

استارت‌آپ آداسی که تعداد از دانشجویان دانشگاه استنفورد (Stanford University) آمریکا آن را راه‌اندازی کرده‌اند، ایده جدیدی را برای بهبود مخابرات ماهواره‌های مدار لئو ارائه کرده که می‌تواند تحولی جدی را در این حوزه ایجاد کند. به‌گفته جیمز اسپایسر (James Spicer)، مهندس ارشد این استارت‌آپ، از آنجا که ماهواره‌های مدار لئو تنها در بخشی از حرکت خود که در دید آنتن گیرنده پایگاه زمینی قرار می‌گیرند قادر به برقراری ارتباط با زمین هستند، می‌توان با در نظر گرفتن سه ماهواره در مداری میان ژئو و لئو از آن‌ها به‌عنوان رله مخابراتی استفاده کرد و بدین ترتیب ارتباط دائمی، کم‌هزینه و با کیفیت بسیار بالا با ماهواره‌های این مدار برقرار کرد.

بنابر اظهارات وی در حال حاضر برای حل مشکل ارتباط دائمی با مدار لئو نیاز است تا ایستگاه‌های متعددی را در نقاط مختلف زمین احداث کرد که با وجود هزینه بسیار بالا و مسائل مرتبط با تداخل فرکانسی که اخذ مجوزهای متعدد از کشورهای مختلف را می‌طلبد، این تدبیر نهایتاً نمی‌تواند با کیفیتی مطلوب و بدون قطع شدن ارتباط، تماس رادیویی را برقرار کند. ضمن آنکه در صورت استفاده از منظومه ماهواره‌ای برای هر ماهواره به آنتنی جداگانه نیاز است. اما با ایده استفاده از رله فضایی، این امکان وجود دارد که تنها با یک آنتن و یک ایستگاه زمینی در هر کجای زمین، ارتباط رادیویی بسیار با کیفیتی را به‌صورت دائمی برقرار نمود. چنین ابتکاری هزینه‌های مخابرات دائمی مدار لئو را به‌شدت کاهش می‌دهد.

 

espash ، spacenews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15312
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها