برگزاری رویداد رقابتی سازمان ملل برای مشارکت جوانان در حوزه فضا

0 462

دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) با همکاری انجمن مشورتی نسل فضا (SGAC) سری دوم رویداد رقابتی «فضا برای جوانان» (Space4Youth) را آغاز کرده است؛ رقابتی که طی آن جوانان در سراسر دنیا فرصت می‌یابند تا ایده‌های خود را در مورد اکتشافات فضایی و خط مشی‌های عرصه فضا به‌اشتراک بگذارند. برگزارکنندگان این رویداد سعی دارند ضمن کمک به انتشار نظرات جوانان در حوزه‌ فضا در سطح بین‌المللی، نشان دهند که آن‌ها چگونه قادر به مشارکت در تحقق طرح «اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد» موسوم به SDGs هستند.

دوره دوم رقابت یادشده بر بخش SDG 13 این طرح تمرکز دارد که در مورد مقابله با تغییرات اقلیمی است؛ موضوعی که سازمان ملل آن را جزء چالش‌های مهم روز جهان می‌داند. جوانان علاقه‌مند در سراسر جهان به‌منظور شرکت در این رویداد می‌بایست مقاله‌های خود را با عنوان «فضا ابزاری برای حل چالش‌های تغییرات اقلیمی: نمونه‌هایی در سطح جوامع محلی» ارائه دهند.

برگزیدگان جهت ارائه مقاله‌هایشان به نوزدهمین کنگره تولیدات فضایی (Space Generation Congress) دعوت می‌شوند که البته امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. گفتنی است سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۳۵ نفر از ۴۰ کشور در این رویداد شرکت کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این رویداد به وبسایت unoosa مراجعه کنید.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15276
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها