عکس خود را همراه با فضانوردان ناسا به فضا بفرستید

0 383

بنابر اعلام ناسا و شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند عکس‌های خود را توسط کپسول فضایی کرو دراگون (Crew Dragon) به فضا ارسال کنند. از آنجایی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر دنیا لغو شده، ناسا و اسپیس‌ایکس این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده‌اند که عکس‌های خود را به فضا بفرستند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا روز ۲۰مه (۳۱اردیبهشت) عکس‌های خود را از طریق این لینک بارگذاری کنند. این عکس‌ها به یک تصویر موزاییکی کره زمین اضافه خواهد شد که از عکس‌های دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر دنیا تشکیل شده است؛ تصویری که پیش از پرواز دراگون چاپ می‌شود و همراه آن به فضا فرستاده می‌شود. این فرصت بسیار خوبی برای فارغ‌التحصیلان در تمامی سنین است تا موفقیت خود در پایان سال تحصیلی را به‌شکلی متفاوت جشن بگیرند.

قرار است باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley)، فضانوردان ناسا، طی مأموریتی تحت عنوان دمو-۲ (Demo-۲) در ۲۷مه (۷خرداد) توسط کپسول کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شوند. کرو دراگون قرار است سوار بر حامل فضایی فالکون ۹ (Falcon 9) از پایگاه فضایی کندی (Kennedy Space Center) در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شود. گفتنی است اعزام فضانوردان به فضا از خاک آمریکا پس از حدود ۹ سال که از اتمام برنامه شاتل فضایی (Space Shuttle) می‌گذرد، انجام می‌شود.

 

espash ، space

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15233
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها