معرفی و دانلود بازی Rovercraft 2؛ مسابقه در فضا

0 938

بازی موبایل راورکرفت ۲ (Rovercraft 2) تجربه‌ای جالب از ساخت وسیله‌ حمل ‌و‌ نقل فضایی و اتمام مراحل در سبک آرکید را فراهم می‌آورد. این بازی که نسخه دوم بازی محبوب Rovercraft: Race Your Space Car محسوب می‌شود، توسط استودیوی موبیریت (Mobirate) برای اندروید در پلی‌استور قرار گرفته است. راورکرفت ۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده که باتوجه‌به تعداد دانلود ۱۰ میلیونی نسخه اول مناسب به‌نظر می‌رسد. استودیو موبیریت در این بازی دوبعدی با گیم‌پلی جذاب و گرافیک زیبا مسیر بازی اول را به‌خوبی ادامه داده است.

در این بازی باری دیگر راهی سیاره‌های ناشناخته می‌شویم تا با شخصی‌سازی و ساخت یک وسیله‌ حمل ‌و نقل فضایی، تجهیزات و وسایل مورد نیاز را جابه‌جا کنیم و پستی و بلندی‌ها را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم. اگر تجربه بازی هیل کلایمب ریسینگ (Hill Climb Racing) را داشته باشید، می‌دانید که گیم‌پلی بازی شامل دو دکمه گاز و ترمز است که در آن باید کنترل یک ماشین سریع را هنگام مواجهه با شیب‌ها و پستی و بلندی‌های مسیر در دست بگیریم و همزمان سعی کنیم راننده را به کشتن ندهیم.

گیم‌پلی بازی راورکرفت ۲ دقیقا مشابه هیل کلایمب ریسینگ است با این تفاوت که گیم‌پلی راورکرفت ۲ به‌خصوص در اوایل بازی کندتر است؛ زیرا بازی در فضا جریان دارد و می‌دانید که وسایل حمل ‌و نقل فضایی به‌اندازه وسایل نقلیه چند صد اسب‌بخار قدرت و سرعت ندارند. اما این موضوع لذت تجربه بازی را کم نمی‌کند چون در عوض بیشتر روی فیزیک حرکت وسیله شما و شخصی‌سازی وسیله، عبور از موانع مختلف، به‌دست آوردن شارژ برای باتری و نحوه قرارگیری بارها و تجهیزات تمرکز می‌کند که تا حد خوبی توانایی سرگرم کردن مخاطب را دارد. چه بسا که با ارتقای وسیله نقلیه خود بتوانید به سرعتی که درنظر دارید برسید. اما شاید برای عده‌ای از مخاطبان حالت گاز و ترمز و سرعت کم بازی خسته‌کننده به‌نظر برسد و گیم‌پلی حالت ساده‌ای داشته باشد.

بازی دارای سه حالت مراحل، تحویل تجهیزات و گشت و ‌گذار است. در حالت مرحله‌ای باید وسیله نقلیه‌ خود را بسازید و تجهیزاتی را که در اختیارتان قرار می‌گیرد روی آن سوار کنید و از نقطه شروع به نقطه پایان ببرید. سپس سعی کنید موانع مختلف از جمله‌ دست‌اندازها، گودال‌های پر از گل، سراشیبی‌ها، سرازیری‌ها و دره‌ها را رد کنید؛ درحالی‌که باید سعی کنید انرژی باتری دستگاه تمام نشود و یا وسیله نقلیه خود را واژگون نکنید. در طول مسیر می‌توانید سکه‌هایی را جمع کنید که برای ارتقای تمام بخش‌های وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از اتمام هر مرحله، بار و تجهیزات سنگین‌تر و مسیرها چالش‌برانگیزتر می‌شوند. در حالت تحویل تجهیزات و بسته‌ها تعدادی بسته در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن‌ها را روی وسیله نقلیه خود سوار کنید و به‌سلامت به مقصد موردنظر برسانید. حالت گشت ‌و‌ گذار که بیشتر برای کسب سکه یا رکورد‌زنی استفاده می‌شود یک حالت بدون انتها است و بازیکن می‌تواند ببیند تا کجا می‌تواند با وسیله نقلیه فضایی خود بدون بار و تجهیزات روی سیاره‌های مختلف، مسیر‌های پر فراز و نشیب را طی کند.

در نسخه اولیه تاکنون فقط دو سیاره برای تجربه قرار گرفته‌اند ولی در نسخه نهایی حتما تعداد سیاره‌ها افزایش خواهد یافت. همچنین در این نسخه تنظیمات شخصی‌سازی شخصیت راننده وجود دارد. بازی یک قسمت فروشگاه دارد که می‌توان با خرید سکه یا کریستال سرعت ارتقای قابلیت‌ها را بیشتر کرد. همچنین با تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی بعد از هر مسابقه می‌توان مقدار سکه‌های به‌دست آمده در هر مرحله را دو برابر کرد.

در مجموع بازی راورکرفت ۲ و نسخه اول آن یعنی Rovercraft: Race Your Space Car به تمام طرفداران سبک آرکید پیشنهاد می‌شود. نسخه فعلی به‌صورت رایگان روی پلی‌استور قرار گرفته که می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید. البته نسخه نهایی بازی حتما برای آیفون هم منتشر می‌شود. گفتنی است بازی دارای خرید و تبلیغ درون‌برنامه‌ای است.

منبع زومجی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15216
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها