جزئیات مراحل ارسال فضانوردان از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعلام شد

0 509

ناسا و شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اواخر ماه جاری میلادی یک مأموریت تاریخی انجام می‌دهند. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) برای اولین بار قصد اعزام انسان به فضا را دارد؛ مأموریتی که اولین پرتاب سرنشین‌دار از خاک ایالات متحده پس از حدوداً ۹ سال محسوب می‌شود. در همین راستا نمایندگان ناسا و اسپیس‌ایکس اطلاعاتی را در رابطه با مأموریت یادشده منتشر کردند. این مأموریت با نام دمو-۲ (Demo-2) در تاریخ ۲۷مه (۷خرداد) انجام می‌شود، اما هنوز از نظر فنی مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

دمو-۲ شروعی برای نمایش توانایی‌های فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) و حامل فضایی فالکون ۹ (Falcon 9) اسپیس‌ایکس برای ارسال انسان به فضا محسوب می‌شود که طی آن باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley)، فضانوردان ناسا، به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد. بنابر اعلام آژانس فضایی آمریکا این سفر با توجه به عوامل مختلف می‌تواند بین ۳۰ تا ۱۱۹ روز طول بکشد. کرو دراگون مورد استفاده در این عملیات از نظر فنی می‌تواند بیش از ۲۰۰ روز در مدار باقی بماند.

از نظر زمان‌بندی، مأموریت با پرتاب و صعود شروع خواهد شود و در مرحله دوم، جدایش انجام می‌شود. بوستر در مرحله اول با استفاده از نیروی خود در مسیر بازگشت به زمین قرار می‌گیرد و در مرحله دوم، دراگون در فضا جدا می‌شود و به ایستگاه فضایی می‌رسد. بسته به موقعیت ایستگاه فضایی، ۲ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا فضانوردان به آن برسند. همچنین امکان تغییر زمان پرتاب با توجه به وضعیت آب و هوا وجود دارد.

زمانی که کرو دراگون به ایستگاه فضایی نزدیک شود، به‌صورت خودکار به آن متصل خواهد شد. پس از اتصال، کرو دراگون تحت فشار قرار می‌گیرد و سپس دریچه باز می‌شود تا فضانوردان بتوانند به همکاران خود در ایستگاه مذکور اضافه شوند. با توجه به شیوع ویروس کرونا خدمه این مأموریت از ۱۶مه (۲۷اردیبهشت) وارد قرنطینه اجباری می‌شوند و تا روز پرتاب در قرنطینه باقی می‌مانند. همچنین افرادی که مسئولیت هدایت دمو-۲ را برعهده دارند باید برای جلوگیری از ابتلا به کرونا فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15157
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها