اولین پرواز فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک از پایگاه جدید این شرکت انجام شد+فیلم

0 552

فضاپیمای توریستی اسپیس‌شیپ‌ دو (SpaceShipTwo) متعلق به شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) برای اولین بار از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) متعلق به این شرکت در ایالت نیو مکزیکو پرواز کرد. طی این عملیات، هواپیمای وایت‌نایت دو (WhiteKnightTwo) درحالی که فضاپیمای اسپیس شیپ دو به‌ آن متصل بود، به پرواز درآمد. پس از رسیدن هواپیما به ارتفاع حدوداً ۱۵ کیلومتری از سطح زمین، اسپیس‌شیپ‌ دو توسط هواپیما رها شد و سپس در پروازی آرام به پایگاه فضایی مذکور بازگشت. در این آزمایش خلبانان توانستند با حریم هوایی نیو مکزیکو آشنا شده و مانورهایی را انجام دهند تا شرایط پرواز را با پروازهای قبلی مقایسه کنند.

اسپیس‌شیپ‌ دو پیش‌تر پروازهای آزمایشی متعددی را انجام داده بود، اما همه آن‌ها در بندر فضایی و هوایی موهاوه (Mojave Air & Space Port) در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته بودند. این فضاپیما در فوریه سال جاری میلادی به‌منظور انجام آخرین آزمایش‌ها به پایگاه اسپیس‌پورت امریکا منتقل شد. ویرجین گلکتیک البته اطلاعاتی درباره زمان آغاز پروازهای تجاری ارائه نداد. این در حالی است که پیش‌تر این شرکت اواسط سال جاری میلادی را به‌عنوان زمان آغاز این پروازها اعلام کرده بود.

این فضاپیما طوری طراحی شده تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند. به‌گفته جرج وایتسایدز (George Whitesides)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک، این سفینه‌های فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند. اسپیس‌شیپ دو توسط شرکت‌های آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساخته شده و قابلیت حمل ۶ توریست فضایی به‌همراه ۲ خلبان را دارد.

espash ، youtube ، spacenews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15153
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها