پنتاگون به‌طور رسمی ویدئوهای اشیاء پرنده ناشناس را منتشر کرد

0 821

پنتاگون به‌طور رسمی سه ویدئوی کوتاه را منتشر کرده که «پدیده‌های هوایی ناشناس» (unidentified aerial phenomena) را نشان می‌دهند؛ ویدئوهایی که پیش‌تر توسط یک شرکت خصوصی منتشر شده بود. آنچه در این فیلم‌ها مشاهده می‌شود اشیاء در حال پرواز ناشناسی هستند که با سرعت در حال حرکت بوده و تصویرشان توسط دوربین‌های مادون قرمز ضبط شده‌ است. دو ویدئو از این ویدئوها حاوی صداهایی از خدمه هستند که نسبت به سرعت حرکت اشیاء مذکور واکنش نشان می‌دهند و یکی از آن‌ها احتمال می‌دهد که یک پهپاد باشد.

نیروی دریایی ایالات متحده (United States Navy) سال گذشته میلادی صحت این ویدئوها را تأیید کرده بود. اکنون اما طبق اعلام مقامات نظامی آمریکا فیلم‌های یادشده برای جلوگیری از ایجاد هرگونه سوءبرداشت در مورد واقعی بودن آن‌ها و اینکه آیا فیلم‌های مشابه بیشتری نیز وجود دارد یا خیر، رسماً منتشر شده‌اند.

این ویدئوها برای نخستین بار بین دسامبر۲۰۱۷ و مارس۲۰۱۸ توسط شرکت «به‌سوی ستارگان» (To the Stars) منتشر شده‌ بودند؛ شرکتی که برای انجام فعالیت‌های سرگرمی، علمی و هوافضا تأسیس شده و مدعی است اطلاعات مربوط به پدیده‌های هوایی ناشناس را مطالعه می‌کند. دیوید فریور (David Fravor)، خلبان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، که چنین پدیده‌ای را در سال ۲۰۰۴ مشاهده کرده بود، طی مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۷ گفته بود: «حرکت این شیء به‌گونه‌ای است که نمی‌توانم آن را شرح دهم. همان‌طور که به آن نزدیک می‌شدم، به‌سرعت به سمت جنوب شتاب گرفت و در کمتر از دو ثانیه ناپدید شد!»

گفتنی است پنتاگون مدت‌ها پیش و از سال ۲۰۰۷ به‌عنوان بخشی از یک برنامه طبقه‌بندی‌شده ویدئوهایی از این قبیل را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌داد؛ برنامه‌ای که البته به‌دلیل اولویت‌های بودجه‌ای برای پروژه‌های مهم‌تر در سال ۲۰۱۲ پایان یافت.

در اینجا می‌توانید این ویدئوها را مشاهده کنید.

 

منبع cnn
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15137
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها