سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی اروپا در بخش فضایی این قاره

0 452

اخیراً کمیسیون اروپا (European Commission) طی همکاری با بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank) مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو با هدف حمایت‌ از نوآوری‌های صنعت فضایی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این توافق در کنفرانس سیاست فضایی اروپا در بروکسل که مدتی پیش برگزار شد، صورت گرفت. طی توافق یادشده معاون رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا در توافقی با مدیرعامل شرکت آریان (ArianeGroup) با اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از کل این سرمایه‌گذاری به‌عنوان وام برای برنامه‌‌های آتی حامل فضایی آریان ۶ (Ariane 6) موافقت کرد.

آریان ۶ حامل فضایی سنگین و جدید اروپا است که در چارچوب برنامه‌های آژانس فضایی اروپا (ESA) برای یک خانواده جدید از پرتابگرهای اروپایی توسعه یافته تا ضمن پاسخگویی به آخرین نیازمندی‌های بازار پرتاب ماهواره، بتواند کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید را به‌همراه داشته باشد و عدم نیاز این قاره به پرتابگرهای غیر اروپایی را همچنان تداوم بخشد. این حامل فضایی قادر به انتقال ماهواره به تمامی مدارها از مدار لئو تا ژئو بوده و می‌تواند برای انجام مأموریت‌ برای ماهواره‌های بزرگ و کوچک و همچنین برپایی منظومه‌های ماهواره‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

به‌علاوه، ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر به برنامه اینوفین (InnovFin) اختصاص داده شد؛ برنامه‌ای که برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط مرتبط با فناوری‌های فضایی راه‌اندازی شده است. هدف از برنامه یادشده حمایت از شرکت‌هایی در سراسر اروپا است که در صدد تولید محصولات نوآورانه و ارائه خدمات جدید در بخش فضایی هستند. شایان ذکر است این توافقات توسط صندوق اروپا برای سرمایه‌گذاری‌های راهبردی (European Fund for Strategic Investments) حمایت می‌شود؛ صندوقی که به‌عنوان ستون مالی برنامه‌های سرمایه‌گذاری در قاره سبز محسوب می‌گردد. اقتصاد فضایی اروپا در حال حاضر حدود ۵۰ میلیارد یورو ارزش دارد و تحقیقات در فناوری‌های فضایی یکی از اولویت‌ها برای این سازمان به‌شمار می‌رود.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15101
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها