روسیه یک سامانه موشکی ضد ماهواره‌ای آزمایش کرد

0 647

روسیه به‌تازگی طی یک آزمایش فناوری، سامانه موشکی ضد ماهواره‌ای مستقیم صعودکننده موسوم به DA-ASAT را برای از بین بردن ماهواره‌ها در مدار پایین زمین تست کرده است. در همین راستا نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force) طی بیانیه‌ای اعلام کرد این تست به‌دنبال مانورهای آزمایشی درون‌مداری دو ماهواره کاسموس ۲۵۴۲ (COSMOS 2542) و کاسموس ۲۵۴۳ (COSMOS 2543) که دارای مشخصات سلاح‌‌ها فضایی هستند، صورت می‌گیرد؛ ماهوار‌ه‌هایی که ایالات متحده در حال رصد آن‌ها بوده است.

نیروی فضایی آمریکا در فوریه سال جاری میلادی این دو ماهواره روسی را در حال تعقیب یک ماهواره جاسوسی ایالات متحده مشاهده کرده بود؛ امری که ژنرال جان ریموند (John Raymond)، فرمانده نیروی فضایی، آن را غیرعادی و نگران‌کننده توصیف کرد. ریموند در بیانیه تازه خود با اشاره به اینکه ایالات متحده نگرانی‌های جدی در مورد آزمایش اخیر سامانه ضد موشکی روسیه دارد، می‌گوید: «تست اخیر سامانه DA-ASAT شاهد دیگری مبنی بر این موضوع است که تهدیدها علیه آمریکا و متحدان فضایی‌اش جدی و روبه‌رشد است.»

گفتنی است سرگئی ریابکوف (Sergey Rybako)، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نیز در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر آزمایش سامانه موشکی ضدماهواره توسط روسیه گفت: «خودداری واشنگتن از مذاکره با مسکو برای عدم استقرار تسلیحات در فضا می‌تواند به این معنی باشد که آمریکا در پی استقرار تسلیحات تهاجمی در فضاست.»

منبع Space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15094
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها