رویداد رقابتی آژانس فضایی اروپا برای کمک به مقابله با ویروس کرونا

0 405

بحران شیوع ویروس کرونای جدید مشکلات فراوانی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی ایجاد کرده و ازاین‌رو ضررهای زیادی متوجه صاحبان کسب و کارها در سراسر دنیا شده است. در همین راستا آژانس فضایی اروپا (ESA) با هماهنگی کمیسیون اروپا (European Commission) ضمن انتشار فراخوانی از متخصصان حوزه سنجش از دور ماهواره‌ای، دانشمندان فعال در زمینه یادگیری ماشینی و حتی افراد عادی دعوت کرده تا طی یک رویداد رقابتی، ایده‌‌ها و طرح‌های خود را درباره اینکه چگونه استفاده از داده‌های ماهواره‌ای می‌تواند به کاهش اثرات بحران ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کند، ارائه دهند.

این مسابقه موسوم به Custom Script Contest بر سه دسته متمرکز خواهد بود:

– فعالیت بخش‌های اقتصادی (مانند کارخانه‌ها‌، سوپر مارکت‌ها، شبکه‌های حمل و نقل، پالایشگاه‌های نفتی و بنادر تجاری)

– نحوه توزیع و تراکم فعالیت‌های انسانی (مانند تراکم اتومبیل‌های پارک‌شده در مناطق شهری و ارزیابی فاصله‌گذاری‌های اجتماعی)

– فعالیت‌های کشاورزی (برای آن دسته از حوزه‌ها و محصولات کشاورزی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و همچنین مشکلات مربوط به تأمین مواد غذایی و هرگونه پیشنهادی که می‌تواند به کاهش مشکلات این حوزه طی ۶ ماه آینده کمک کند)

مناطق جغرافیایی مورد نظر در این رویداد شامل کشورهای اتحادیه اروپا (European Union)، کشورهای عضو آژانس فضایی مذکور و همچنین کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) می‌شوند. آژانس فضایی اروپا برای این رویداد جوایزی را درنظر گرفته که برای این منظور هر هفته به بهترین ایده مبلغ ۱۰۰۰ یورو اعطا می‌شود. همچنین برای ایده برتر در هر دسته مبلغ ۱۰۰۰ یورو به‌صورت ماهانه و در پایان نیز مبلغ ۵۰۰۰ یورو به مشارکت‌کننده برتر اهدا خواهد شد. 

برای شرکت در این رویداد رقابتی کافی است ایده‌ها و طرح‌ها در اسلایدهایی ارائه شوند. آژانس فضایی اروپا نیز برای این منظور تعداد زیادی از ابزارها و داده‌های مرتبط با این رویداد مانند مرورگری برای بررسی داده‌های ماهواره‌های سنتینل (Sentinel) این سازمان را برای هر سطح و هر نوع تجزیه و تحلیل آماده استفاده کرده است. در نتیجه اگر کسی علاقه‌مند به خودآموزی در حوزه سنجش از دور باشد می‌تواند ضمن بررسی و تحلیل داده‌ها ایده خود را ارائه دهد. گفتنی است فرصت شرکت در این رویداد رقابتی تا ۳۱مه (۱۱خرداد) اعلام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

منبع geoawesomeness
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15080
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها