برگزاری برنامه‌های مجازی آژانس فضایی امارات در دوران شیوع کرونا

0 392

با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های فضایی در سراسر جهان، آژانس فضایی امارات متحده عربی (UAE Space Agency) با همکاری مرکز نوآوری کریپتو لبز (Krypto Labs) واقع در شهر ابوظبی، پخش برنامه‌های مجازی را به‌عنوان بخشی از طرح خلاقانه‌ای به‌نام «شتاب‌بخشی صنعت فضایی جهانی» (Global Space Industry Accelerator) آغاز کرده است.

در همین راستا آژانس فضایی امارات و کریپتو لبز وبینارهایی را برگزار می‌کنند که اولین آن‌ها در ۸آوریل برگزار شد؛ وبینارهایی که موضوعاتی در ارتباط با کارآفرینی در صنعت فضا را شامل می‌شود و به شرکت‌کنندگان می‌آموزد چگونه یک کارآفرین موفق شوند و استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنند. در این وبینارها مطالبی درباره راه‌اندازی شرکت‌های موفقی چون اسپیس‌ایکس (SpaceX) و بلو اوریجین (Blue Origin) ارائه می‌شود و این فرصت را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد تا ایده‌های فضایی خود را به یک تجارت بدل کنند.

این آژانس همچنین قصد دارد یک برنامه مجازی نوآورانه به‌نام نیواسپیس (NewSpace) را به‌منظور ارائه روند کاری یک کسب و کار فضایی برگزار کند. نیواسپیس شامل یک مسابقه است که به‌مدت ۱ روز و نیم به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. سپس برنامه‌ای موسوم به اسپیس بوت‌کمپ (Space Bootcamp) با هدف درگیر کردن تعداد بیشتری از مخاطبان به‌مدت دو هفته برگزار می‌گردد. ارزیابی برنامه‌های یادشده نیز توسط کمیته‌ای و طی برگزاری جلسات از راه دور صورت می‌پذیرد. گفتنی است تمامی این فعالیت‌های آنلاین توسط یک تیم واجد شرایط و با ارائه مطالب از قبل آمده شده برای آمادگی مخاطبان این برنامه‌ها انجام می‌شود.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15075
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها