دانلود مستند فضایی با زیر نویس فارسی

تصویری را که تلسکوپ هابل در روز تولدتان گرفته مشاهده کنید!

2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تلسکوپ هابل در روز تولد من چه عکسی به‌ثبت رسانده است؟ برای بسیاری از ما مشاهده تصویر نجومی هابل که در روز تولدمان به‌ثبت رسانده، جالب است.
تلسکوپ فضایی هابل در ۲۴آوریل۱۹۹۰ به فضا پرتاب شد و اکنون پبیش از ۳۰ سال از آن روزمی‌گذرد. به‌همین مناسبت و از آنجایی‌که هابل به‌صورت تمام وقت در فضا در حال فعالیت است، ناسا با راه‌اندازی خدمتی جدید، امکان مشاهده تصویری را که این تلسکوپ در روز تولد افراد گرفته، فراهم آورده است؛ خدمتی که می‌تواند برای بسیاری از ما جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

تلسکوپ هابل در روز تولد من

برای انجام این کار تنها کافی است به این لینک مراجعه نموده و سپس روز و ماه تولد خود را وارد کنید. گفتنی است کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تصویری را که ناسا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد با هشتگ Hubble30 به‌اشتراک بگذارند.

زمین را به‌صورت زنده از ایستگاه فضایی بین‌المللی مشاهده کنید

تلسکوپ هابل در روز تولد من
تلسکوپ هابل ابزاری است که به‌عنوان یک برنامه مشترک میان ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) توسط فضاپیمای دیسکاوری (Discovery) در مدار گردش قرار گرفت و نامش از کیهان‌شناس آمریکایی به نام ادوین هابل (Edwin Hubble) برگرفته شده است. اگرچه هابل اولین تلسکوپ فضایی نبود ولی یکی از بزرگ‌ترین و پرکاربردترین‌ها به‌شمار می‌رود.

عکس نجومی روز