مأموریت بازگشت به ماه ناسا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌تعویق افتاد

0 402

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ طی پروژه‌ای به‌نام آرتمیس (Artemis) انسان را بار دیگر به ماه بازگرداند و حتی در آنجا ساکن نماید. اکنون اما به خاطر شیوع ویروس کرونای جدید و تعطیلی‌های گسترده، به‌نظر می‌رسد مأموریت سفر به ماه ناسا با تعویق روبرو شود. فضانوردان این سازمان قرار است در این مأموریت به مطالعه سطح ماه بپردازند و همزمان از این قمر برای سفرهای سریع‌تر از زمین به مریخ استفاده نمایند؛ امری که در واقع هدف نهایی ناسا در پروژه یادشده محسوب می‌شود.

آژانس فضایی آمریکا پیش‌تر تست حامل‌های فضایی خود را برای پروژه آرتمیس و در مرکز فضایی جان سی. استنیس (John C. Stennis Space Center)  در شهر نیواورلئان آغاز کرده بود. اما شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌های قبلی در این رابطه را به‌تعویق انداخت. ناسا در‌این‌باره اعلام کرده که باید به‌صورت موقت فعالیت‌هایش در رابطه با مأموریت آرتمیس را متوقف کند چرا که یکی از کارکنانش در مرکز فضایی مذکور به بیماری کووید ۱۹ ناشی از این ویروس مبتلا شده است.

جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine) مدیر ناسا در‌این‌باره گفته است: « تغییر در برنامه آرتمیس به‌خاطر افزایش تعداد موارد کووید ۱۹ در اطراف مرکز فضایی سی. استنیس و همچنین قرنطینه خانگی برخی از کارکنان ما در این مرکز اتفاق افتاد؛ در حقیقت بعضی از کارکنان بعد از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش یکی از همکارانشان تصمیم گرفتند در خانه بمانند.» این سازمان و تیم پیمانکارانش در نظر دارند طبق دستور فعالیت خود را به‌صورت موقت متوقف نمایند و تا زمان از سرگیری کارها سخت‌افزارهای خود را در موقعیتی امن نگهداری کنند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15001
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها