ویروس کرونا استارت‌آپ اینترنت ماهواره‌ای وان‌وب را ورشکسته کرد

0 490

استارت‌آپ آمریکایی وان‌وب (OneWeb)، که در زمینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، به‌دنبال ناکامی در تأمین سرمایه خود، مطابق قانون فصل ۱۱ آمریکا اعلام ورشکستگی کرد. به‌گفته مقامات این استارت‌آپ باوجود اینکه وان‌وب در شرف دریافت حمایت‌های مالی بود، به‌دلیل شیوع ویروس کرونای جدید و تأثیر منفی آن بر شرایط اقتصادی موفق به کسب چنین حمایتی نشد و بدین ترتیب رؤیاهای این شرکت برای برپایی منظومه ماهواره‌ای اینترنتی و فراهم‌آوری ارتباطات اینترنتی در جهان با چالشی بزرگ مواجه شده است. البته این پایان کار وان‌وب نیست؛ چراکه مطابق قانون فصل ۱۱ این شرکت در آینده فرصتی برای ادامه کار خواهد داشت. با‌این‌وجود، وضعیت استارت‌آپ یادشده در حال حاضر در موقعیت بسیار شکننده‌ای قرار گرفته است.

وان‌وب مدتی است که با پرتاب ماهواره‌های اینترنتی در صدد ایجاد منظومه ماهواره‌ای اینترنتی برای دسترسی جهانی کاربران به اینترنت باند پهن می‌باشد و در این راستا تاکنون مأموریت پرتاب سه مجموعه ماهواره‌های اینترنتی را به‌انجام رسانده است. پروژه اینترنت جهانی وان‌وب برنامه‌ای بزرگ است که به پروژه شرکت رقیب یعنی شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) شباهت دارد. وان‌وب قصد داشت ۲۰۰۰ ماهواره را برای برپایی منظومه یادشده در مدار قرار دهد و برای این منظور، پرتاب ماهانه ۳۵ تا ۴۰ ماهواره اینترنتی را برنامه‌ریزی کرده بود؛ مأموریت‌هایی که انجام آن‌ها اکنون با توجه به اعلام ورشکستگی این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌ است.

این استارت‌آپ تاکنون ۷۴ ماهواره را به فضا فرستاده است. قرار بود پروژه مذکور اواخر سال جاری میلادی با حدود ۳۰۰ ماهواره در سطح محلی و سال آینده میلادی با ۵۸۸ ماهواره در سطح جهانی کار خود را آغاز کند. حال با توجه به شرایط پیش‌آمده برای این شرکت، وضعیت منظومه‌ ماهواره‌ای اینترنتی وان‌وب و تاریخ شروع ارائه خدمات آن نامشخص است.

 

espash ، engadget

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14998
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها