زنان برای فضانوردی مناسب‌تر از مردان هستند

از حدود ۵۵۰ نفری که تاکنون به فضا اعزام شده‌اند، تنها ۶۵ نفر زن بوده‌اند. با وجود این اختلاف فاحش میان تعداد فضانوردان زن و مرد، دانشمندان معتقدند که زنان ممکن است برای این شغل مناسب‌تر باشند. بر طبق یک گزارش، یک دلیل این است که زنان از نظر اندازه فیزیکی معمولاً کوچک‌تر از مردان هستند و اندام نسبتاً نحیفی دارند. به‌طور متوسط، وزن مردان از زنان بیشتر است؛ بنابراین، وقتی صحبت از اعزام افراد کوچک‌تر و سبک‌تر به فضا می‌شود، زنان گزینه مناسب‌تری هستند، زیرا حامل‌های فضایی به سوخت کمتری برای حمل آن‌ها نیاز خواهند داشت.

علاوه‌بر‌این، از آنجا که زنان به‌طور معمول از نظر فیزیکی کوچک‌تر از مردان هستند، به کالری روزانه کمتری هم نیاز دارند؛ در نتیجه، منابع غذایی می‌توانند مدت طولانی‌تری باقی بمانند و دیرتر مصرف شوند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داده هنگامی که زنان و مردان وظایف مشابهی را در فضا انجام می‌دهند، زنان تنها به نیمی از کالری دریافتی مردان نیاز دارند؛ یعنی زنان با مصرف کالری یک روز یک فضانورد مرد، دو روز قادر به انجام فعالیت هستند. گفتنی است جسیکا میر (Jessica Meir)، فضانورد ناسا، در حال حاضر تنها زن فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.