تأمین برخی قطعات ماهواره‌برهای روسی توسط شرکت سوئیسی

0 281

شرکت سوئیسی روآگ اسپیس (RUAG Space)، آداپتور و سامانه‌های جدایش محموله (Separation Systems) را برای ماهواره‌برهای خانواده سایوز-۲ (Soyuz-2) تأمین خواهد کرد. توافق تأمین اقلام مذکور میان شرکت ماهواره‌ای روسی گلاوکاسموس (Glavkosmos) به‌عنوان بهره‌بردار تجاری ماهواره‌برهای سایوز-۲ و روآگ به‌عنوان تأمین‌کننده مستقل محصولات فضایی انجام گرفته است. این همکاری تحت یک توافق درازمدت، پرتاب‌های متعددی را پوشش خواهد داد. گفتنی است اقلام موضوع قرارداد در تأسیسات روآگ در شهر لینشوپینگ (Linköping) سوئد تولید خواهند شد.

سامانه‌های جدایش ساخت این شرکت، اتصال مطمئن ماهواره با ماهواره‌بر در هنگام پرتاب و انتقال به فضا و سپس تحویل دقیق محموله مشتری به مدار مورد نظر را تضمین می‌کنند؛ به‌نحوی که تاکنون حتی یک مورد نقص عملکرد در کارنامه آن‌ها ثبت نشده است. به‌گفته پیتر گوتنباخ (Peter Guggenbach)، عضو شورای اجرایی روآگ و معاون اجرایی آن، تجهیزات این شرکت در اجرای ۷۰۰ عملیات جدایش با موفقیت صد درصدی به‌کار گرفته شده‌اند.

آداپتور ماهواره شرکت روآگ

شرکت روآگ، بزرگترین تأمین‌کننده آداپتور و سامانه جدایش مورد استفاده در ماهواره‌برهای تجاری است که بیش از سه دهه در زمینه توسعه و تولید سامانه‌های نصب محموله بر روی ماهواره‌بر و جدایش آن فعالیت دارد. پایه‌ ماهواره‌های استاندارد و ماژولار شرکت روآگ امکان سازگار کردن و نصب اغلب ماهواره‌های موجود در بازار را بر روی هر ماهواره‌بری فراهم می‌کنند. همچنین امکان اختصاصی‌سازی و تولید پایه‌ها از جنس آلومینیوم یا مواد مرکب (کامپوزیت‌های فیبرکربن) و بر اساس نیازهای مشتریان وجود دارد. به‌نظر می‌رسد روسیه با وجود آنکه از توانمندی بالایی در توسعه سامانه‌های فضایی برخوردار است، پذیرفته که برای حفظ جایگاه تجاری خود در بازار جهانی پرتاب و رقابت با قدرت‌های فضایی از جمله شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) به همکاری بیشتر با شرکت‌های خارجی تن دهد.

منبع interfax
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14922
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها