ترکیب داده‌های ماهواره‌ای و فناوری‌ بلاکچین برای افزایش بهره‌وری معادن

0 356

از آنجایی که صنعت معدن دائما دستخوش مسائلی مانند تغییرات وضعیت آب و هوا و شرایط محیطی است و نگرانی‌های متعددی در این زمینه‌ها متوجه متولیان و سرمایه‌گذاران این صنعت می‌باشد، دسترسی به داده‌های با کیفیت بالا در اسرع وقت برای بازیگران این عرصه امری ضروری محسوب می‌شود. در همین راستا شرکت اسکاتلندی هایپروین (Hypervine) کار خود را برای توسعه خدمتی به‌منظور بهبود عملکرد آن دسته از پروژه‌های معدنکاری که از تصاویر ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، آغاز کرده است. این شرکت با استفاده از بلاکچین یا زنجیره بلوکی (Blockchain)، که سامانه‌ای برای ثبت داده‌ها است، دقت داده‌های ماهواره‌ای را در بالاترین سطح تضمین کرده و از ایجاد اختلال‌های احتمالی در اطلاعات به‌دست آمده جلوگیری می‌نماید. بدین‌ترتیب شرکت‌های فعال در معدنکاری با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای دقیق‌تر، قادر به نظارتی بهتر و مؤثرتر بر فعالیت‌های خود از جمله مطالعات توپوگرافی و چگالی مواد معدنی خواهند بود. 

با استفاده از بلاکچین، امکان جمع‌آوری داده‌های ارائه‌شده توسط کارکنان معادن و تیم‌های اکتشاف در یک پلنفرم واحد و به روشی مطمئن و شفاف فراهم می‌شود. در نتیجه، با حذف خطاهای کوچکی که تکرار آن‌ها می‌تواند تغییرات محاسباتی قابل‌توجهی به همراه داشته باشد، نتایج کار بهبود می‌یابد. علاوه‌بر افزایش دقت نظارت و برنامه‌ریزی‌ها هنگام کار در یک منطقه جدید، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از بروز بسیاری از خطاها در نتایج کار، کاستن از خطرات بالقوه‌ای که تیم‌های کاری را تهدید می‌کند و همچنین کاهش انتشار میزان کربن که منجر به حفاظت بهتر از محیط زیست می‌شود، از دیگر مزایای استفاده از خدمت جدید هایپروین به‌شمار می‌روند. 

 به‌گفته بیتریس بارسی (Beatrice Barresi)، مسئول فنی آژانس فضایی اروپا (ESA)، در حال حاضر پروژه‌هایی وجود دارند که در برنامه‌ریزی برای توسعه ابزارهای دیجیتال از فناوری‌های ماهواره‌ای بهره‌ می‌برند و این پروژه نیز نمونه‌ای از آن‌ها محسوب می‌شود. گفتنی است آژانس فضایی اروپا در جهت راهبرد خود مبنی بر تلاش برای توسعه خدماتی که از داده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، با تأمین بخشی از بودجه طرح شرکت هایپروین، در توسعه سرویس مذکور مشارکت کرده است.

 

blockchain ، ledgerinsights ، mining ، mining-technology 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14864
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها