پرتاب فضاپیمای سیگنوس جهت تحویل محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 315

عملیات پرتاب کپسول سیگنوس (Cygnus) جهت ارسال محموله‌ای ۳۴۰۰ کیلوگرمی برای سه فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی روز شنبه ۱۵فوریه ساعت ۱۵:۲۱ به‌وقت منطقه زمانی شرقی (ET) از مرکز پرواز والوپ (Wallops Flight Facility) ناسا در ایالت ویرجینیا انجام گرفت. این مأموریت ۶ روز پیش و در ۹فوریه به‌دلیل ایجاد اختلالی در یک حسگر پشتیبانی زمینی (ground support sensor) لغو گردید.

فضاپیمای مذکور که توسط حامل فضایی آنتارس (Antares) به آسمان ارسال شد، روز سه‌شنبه ۱۸فوریه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید و محموله‌ای شامل تجهیزات علمی و برخی وسایل مورد درخواست فضانوردان را به سه فضانورد مأموریت اکسپدیشن ۶۲ (Expedition 62) تحویل می‌دهد. از جمله لوازم علمی این محموله می‌توان به تجهیزاتی برای آزمایش کشت‌بافت و فاژدرمانی (درمان عفونت‌ها) و همچنین یک دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی (Scanning Electron Microscope به‌اختصار SEM) جدید اشاره کرد. SEM نوعی میکروسکوپ الکترونی است که قابلیت عکس‌برداری از سطوح با بزرگنمایی ۱۰ تا ۵۰۰۰۰۰ برابر با قدرت تفکیکی کمتر از ۱ تا ۲۰ نانومتر (بسته به نوع نمونه) را دارد.

سیگنوس یک فضاپیمای پشتیبانی بدون‌سرنشین یکبارمصرف متعلق به شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) است. این فضاپیما اکنون به عنوان بخشی از برنامه خدماتی توسعه حمل و نقل بین‌المللی سامانه‌های تجاری ترابری مداری (COTS) مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است آنتارس ساخت شرکت نورثروپ گرومن می‌باشد و قادر به حمل ۸۰۰۰ کیلوگرم به مدار لئو است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14798
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها