آیا ایده‌های تسلا در مورد ارتباط با فضایی‌ها توسط دشمنانش دزدیده شدند؟

0 918

ارتباط با فضایی‌ها و موجوداتی که در خارج از جو زمین زندگی می‌کنند، برای مدت‌ها موضوعی جنجالی و بحث‌برانگیز بوده و همان‌طور که برخی از ما می‌دانیم دانشمند بزرگ نیکلا تسلا (Nikola Tesla) نیز ایده‌هایی در رابطه با این موضوع داشته است.

تسلا نابغه‌ای بود که در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی دنیای فناوری و علم را با اختراعات و اکتشافات شگفت‌انگیزش دگرگون کرد. این دانشمند بزرگ در رابطه با بحث ارتباط با فضایی‌ها و موجودات فرازمینی هم اقداماتی را انجام داده بود. با داغ شدن بحث اشیا ناشناس پرنده یا همان یوفوها (unidentified flying object به اختصار UFO) به دلیل پخش شدن خبر تحقیقات دولت آمریکا در این رابطه، بررسی تحقیقات این مخترع نابغه در مورد انرژی آزاد و ارتباط با فضایی‌ها می‌تواند جالب‌توجه باشد؛ همچنین پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ایده‌های خلاقانه تسلا در این رابطه توسط دشمنانش از بین رفته باشند؟

با اینکه در سال ۲۰۱۹ نیکلا تسلا تقریباً بیش از هر زمان دیگری مورد تحسین دانشمندان و علاقه‌مندان به دنیای علم و فناوری قرار گرفت، این مخترع در زمان زندگی‌اش به‌خاطر تحقیقاتی در رابطه با موجودات فضایی و ایده‌های رادیکال دیگر در بحث فناوری، مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

تنها یکی از اختراعات تسلا، برق جریان متناوب (AC) را به تمامی پریزهای منازل ما آورده و فناوری رادیویی هم فقط یکی از حوزه‌های فناوری بوده که پیشرفت‌هایش را مدیون اوست. از همان ابتدای فعالیت‌های حرفه‌ای این دانشمند، مشخص بود که سطح فکری وی سال‌ها و حتی قرن‌ها از اطرافیانش جلوتر بود و به همین دلیل وقتی صحبت از فعالیت‌های فرازمینی او به میان می‌آید، این بحث مطرح می‌شود که آیا تسلا به موفقیت‌هایی هم در این فعالیت‌ها دست یافت؟

وقتی یکی از نمایندگان صلیب سرخ در پایان قرن نوزدهم از تسلا پرسید که بزرگ‌ترین دستاورد بشر در قرن بعدی را چه‌چیزی پیش‌بینی می‌کند، تسلا پاسخ داد که او با دریافت سیگنالی از دنیایی دیگر و احتمالاً فرازمینی، بزرگ‌ترین دستاورد ممکن را به نام خود ثبت کرده است.

ده سال بعد، در سال ۱۹۱۰، تسلا اعلام کرد که به باور او، سیگنال‌های دریافت شده از سیاره مریخ می‌آیند و به زودی تمامی شک و شبهه‌ها در این رابطه برطرف خواهند شد. با وجود نبوغ باورنکردنی تسلا، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های او تمرکز شدید بر روی ایده‌های رادیکال و غیرمعمول و بی‌توجهی به دنیای تجارت و اقدامات لازم برای زنده ماندن در صنایع رقابتی بود.

در حالی که این دانشمند در مصاحبه‌هایش از ارتباط با فضایی‌ها و فراهم کردن انرژی و ارتباطات بی‌سیم برای تمامی ساکنان کره زمین صحبت می‌کرد، دشمنان او که تسلا را به چشم رقیبی سرسخت می‌دیدند، از این ایده‌های عجیب و غیرمعمول علیه او استفاده می‌کردند تا اعتبارش را میان مردم کم کنند. تا به امروز هم کسانی هستند که باور او در مورد موجودات فضایی را دلیلی بر دیوانه بودنش قلمداد می‌کنند و در زمان زندگی تسلا هم بسیاری او را دانشمندی دیوانه خطاب می‌کردند.

در حالی که در طول فعالیت‌های حرفه‌ای، این تبلیغات منفی به ضرر تسلا تمام می‌شدند، سرمایه‌گذارها از این نگران بودند که چگونه می‌توان از ایده فراهم کردن انرژی همگانی و مجانی برای تمامی انسان‌ها کسب درآمد کرد. با اینکه سرمایه‌گذار بزرگی به نام جی پی مورگان (J. P. Morgan) در سال ۱۹۰۱ مبلغ قابل‌توجهی را برای عملی کردن ایده انرژی آزاد در اختیار تسلا قرار داد، پس از تبلیغات منفی و پیشرفت دشمنان این دانشمند، در نهایت پروژه تسلا نیمه‌کاره رها شد.

تمام این‌ مسائل موجب گردید که تسلا با سرمایه‌گذاران و همچنین رقبای بزرگی همچون توماس ادیسون (Thomas Edison) وارد مشاجراتی شود و از طرف دیگر خبردار شدن طرفداران از ایده‌های عجیب تسلا در مورد سیاره مریخ باعث شد تا تمامی امیدهای اهدای جایزه نوبل به این نابغه بزرگ از بین برود و مدارک عملی بودن ایده انرژی آزاد هم ناپدید شود.

امروزه نیز با وجود ایده‌های موفقیت‌آمیزی مانند فناوری‌های استفاده‌شده‌ محصولات شرکت تسلا (.Tesla, Inc) و تحقیقات گسترده دولت آمریکا و دانشمندان جهان در جستجوی حیات فرازمینی و سیگنال‌های فضایی، باید از خود پرسید که اگر در همان ابتدا حمایت‌های لازم از تسلا صورت می‌گرفت و امکانات مورد نیاز برای بهره‌برداری از ایده‌های عجیب این دانشمند فراهم می‌شد، در دهه دوم از قرن ۲۱ چه پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی را در حوزه علم و فناوری شاهد می‌بودیم؟

منبع گجت نیوز
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14661
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها