ثبت تصویری با وضوح بالا از سیاره زحل توسط تلسکوپ فضایی هابل

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، جدیدترین تصویر ثبت شده از سیاره زحل (Saturn) توسط تلسکوپ فضایی هابل (Hubble) را منتشر کرد. این عکس یکی از واضح‌ترین تصاویری است که تاکنون از این سیاره گرفته شده است. هابل قادر است تصاویری با وضوح بالا را از سیارات منظومه شمسی به ثبت برساند. تصویر جدید منتشر شده از زحل زمانی گرفته شد که این سیاره تقریبا ۸۴۵ میلیون مایل از کره زمین فاصله داشت. در تصویر منتشر شده کیفیت حلقه‌های درونی و بیرونی زحل بسیار بالاست.

زحل یا کیوان، پس از مشتری، دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. زحل یک گلوله گازی غول‌پیکر است که با وجود حجم زیادش تنها ۹۵ برابر زمین جرم دارد. چگالی این سیاره حدود یک‌ هشتم زمین و کمتر از آب است. یک روز کامل در این سیاره برابر ۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه در زمین و یک سال آن برابر ۲۹٫۵ برابر سال زمین است.

جرم سیاره زحل همانند مشتری از گاز است که بیشتر آن را هیدروژن تشکیل می‌دهد و میزان اندکی هلیوم و متان در رده‌های بعدی گازهای تشکیل‌دهنده آن قرار دارند. در آسمان شب زمین، زحل به دلیل اندازه بزرگ، نسبتاً درخشان دیده می‌شود. زیبایی آسمان زحل به خاطر نوارهای روشن حلقه‌های اطراف آن و نیز به خاطر قمرهای زیادش است.

1. Vampaer می گوید

عزیز همه میفهمن که این عکس از سیاره نیست بلکه فتوشاپه اینو دیگه یه بچه یه روزه هم میدونهنیاز نیست بیاید داخل نظراتتون اینطوری بگین

2. Xxxy می گوید

خیلی عکس های باحالین

3. مهدی قایدی می گوید

عکس یا تصویر نشون داده شده در متن اصلا نزدیک به واقعی هم نیست.اونوقت چرا میفرمایید :” واضحترین تصویر ثبت شده از زحل).!!!!!؟؟؟؟

4. محمد مهدی حیدری می گوید

خیلی جالب

5. امیرخان می گوید

این تصاویر که شما نشان دادید که واقعی نیستند اینها تصاویر فتوشاپی و یا کامپیوتریست.