سفر به فضا با استفاده از ماگ!

0 479

زمانی‌که در کودکی از ما سوال می‌شد دوست داری در آینده چه شغلی داشته باشی؟ پاسخ بسیاری از ما فضانورد شدن بود. ولی این رؤیا برایمان محقق نشد و نتوانستیم به اکتشافات فضایی بپردازیم. اکنون با استفاده از فناوری‌های فعلی و با استفاده از یک نوت‌بوک و یک ماگ به نوعی می‌توان به این رؤیا دست یافت!

شرکت استروریالیتی (AstroReality) در فناوری جدید خود به سفارش سازمان ناسا (NASA) در یک مجموعه دو قسمتی شامل یک نوت‌بوک و یک ماگ از فناوری «واقعیت افزوده» (Augmented Reality) استفاده کرده تا بتوان با استفاده از آن‌ها به اکتشاف فضایی پرداخت. این ماگ به صاحب خود این امکان را می‌دهد که در فاصله‌ی ۵۰۰ میلیون کیلومتری در فضا با یک سفینه فضایی شبیه‌سازی شده یک تجربه فضایی داشته باشد. این بدین معنا است که با نگاه کردن به این ماگ می‌توان تصور کرد که از ایستگاه فضایی بین‌المللی زمین به چه شکلی است!

لازم به توضیح است که «واقعیت افزوده» یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات رایانه‌ای که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های جی‌پی‌اس می‌باشد، ایجاد می‌شود.

نوت‌بوک واقعیت افزوده ناسا هم تاریخچه اکتشافات فضایی را برای صاحب خود به ارمغان می‌آورد و هم پرتاب‌های فضایی ناسا از زمان تأسیس خود یعنی سال ۱۹۵۸ تا سال ۲۰۱۸ را به تصویر می‌کشد.

بنابراین به لطف این دو محصول می‌توان از خانه، تجربه سفر فضایی را داشت. گفتنی است قیمت این محصولات ۵۵ دلار است.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13879
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها