تاکید دوباره مدیرعامل اسپیس‌ایکس بر بمباران اتمی مریخ!

0 897

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) با انتشار توییتی بار دیگر بر دیدگاه خود مبنی بر بمباران اتمی مریخ با هدف تبدیل آن به سیاره‌ای قابل سکونت برای بشر، پافشاری کرد. وی به تازگی توییتی با این مضمون منتشر کرده است: «بمباران اتمی مریخ»؛ و چند ساعت بعد مجددا توییت دیگری منتشر کرد که در آن آمده بود: «تی‌شرت به زودی!»

این که آیا ماسک واقعا در مورد فروش تی‌شرت‌های «به مریخ حمله اتمی کنید!» جدی است یا نه روشن نیست اما تردیدی وجود ندارد که وی در ایده خود برای تبدیل بشر به گونه‌های میان سیاره‌ای مصمم است.

ماسک از سال ۲۰۱۵ تاکنون بارها دیدگاه خود را در این‌باره به اشتراک گذاشته است. او قبلا در یک ایده عجیب اعلام کرده بود که بمباران اتمی مریخ می‌تواند این سیاره را گرم و قابل سکونت کند! دما در مریخ به صورت میانگین ۶۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر است و ماسک پیشنهاد بمباران اتمی مریخ را ارائه داده است تا دمای این سیاره بالا برود و این سیاره گرم شود. وی ادعا کرده است که راه‌های مختلفی برای رسیدن به هدف زندگی در مریخ وجود دارد اما این ایده سریع‌ترین مسیر ممکن است. ماسک عقیده دارد که استفاده از بمب هسته‌ای گرمای بسیار زیادی ایجاد می‌کند و باعث ذوب شدن یخ‌های دی‌اکسید کربن موجود بر روی مریخ می‌شود. 

با انتشار حجم زیاد دی‌اکسید کربن، اتمسفر مریخ ضخیم‌تر شده و این امکان را ایجاد می‌کند تا آب بر روی سطح این سیاره به وجود آید. این در حالی است که اتمسفر مریخ از ۹۶ درصد دی‌اکسید کربن تشکیل شده و تنها کمتر از یک درصد آن اکسیژن است که تنفس را برای انسان‌ها غیرممکن می‌کند. با این حال ایلان ماسک گفته است که هنوز مریخ بهترین سیاره جایگزین زمین برای زندگی انسان‌ها به حساب می‌آید. 

ماسک همواره از برنامه‌هایش برای ایجاد سکونتگاه در سطح مریخ با جسارت و شهامت خاصی سخن به میان آورده است و این در واقع یکی از ماموریت‌های اصلی اسپیس‌ایکس به شمار می‌رود. این شرکت اکنون در حال آزمایش نمونه اولیه‌ای از فضاپیماهای خود است که ماسک امیدوار است در نهایت بتوانند انسان‌ها را به این سیاره بفرستند.

این نمونه که استارهاپر (Starhopper) نام دارد اخیرا و پس از یک تلاش ناموفق، نخستین آزمایش موفقیت‌آمیز خود را پشت سر گذاشت. آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، امید دارد تا از فضاپیماهای اسپیس‌ایکس در سفرهای آتی به ماه و مریخ استفاده نماید.   

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13733
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها