مرکز مطالعات بازار جهانی: بازار ماهواره‌های کوچک رشد میلیارد دلاری خواهد داشت

0 635

سیروس برزو: گزارش حاصل از بیست و دومین نشست مرکز مطالعات بازار جهانی (BIS -International Conference on Business Information Systems) نشان می‌دهد بازار ماهواره‌های کوچک با سرعت غیرقابل تصوری در حال رشد است. در این نشست که نتایج تحقیقات مطالعات بازار جهانی در آن عرضه شد، مشخص گردید که بر اساس داده‌های به دست آمده از پژوهش‌های بازار جهانی، ماهواره‌های کوچک تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۹ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، متوسط رشد سالانه این بازار از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۰ رشدی معادل ۱۴.۱۵ درصد خواهد داشت.

لازم به یادآوری است که اینک کشور‌های مختلفی در سراسر جهان، با سرعت بالایی به سمت طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک حرکت می‌کنند؛ همچنین، صدها شرکت خصوصی، کار بر روی ماهواره‌های با ابعاد کوچک را آغاز کرده‌اند.

دلیل رشد چنین بازاری این است که ورود به عرصه طراحی، ساخت و حتی پرتاب ماهواره‌های کوچک، نسبت به ماهواره‌های نسل قبلی، هزینه کمتری دارد. باید توجه داشت که رشد فناوری‌های نوین این اجازه را به موسسات دست‌اندرکار می‌دهد که ماهواره‌های کوچک فعلی در بسیاری از موارد، توانایی‌های بیشتری نسبت به نسل اولیه ماهواره‌ها داشته باشند و با قابلیت‌های توسعه یافته و قابل توجه خود، خدمات بهتری را ارائه دهند. به عنوان مثال، در حالی که میزان دقت نخستین ماهواره‌های سنجش از دور چند ده متر بود، ماهواره‌های امروزی این دقت را به چند سانتیمتر رسانده‌اند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13707
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها