همکاری دو شرکت انگلیسی برای پرتاب ریزماهواره

0 605

سیروس برزو: شرکت انگلیسی اوربکس (Orbex) ارائه دهنده خدمات پرتاب موشک‌های سبک اعلام کرد که با شرکت انگلیسی این‌اسپیس میژنز (In-Space Missions) برای پرتاب یک ریزماهواره با نام فارادی-۲ب (Faraday-2b) قرارداد بسته است. بر اساس اطلاعیه شرکت اوربکس، تاریخ پرتاب این ریزماهواره سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

فارادی-۲ب توسط موشک پرایم (Prime) از سایت فضایی ساترلند (Sutherland space hub) پرتاب خواهد شد. لازم به ذکر است که نخستین ماهواره فارادی قرار است امسال توسط موشک الکترون (Electron) شرکت راکت لب (Rocket Lab) پرتاب شود.

این‌اسپیس میژنز چهارمین مشتری شرکت اوربکس است. پیش از این شرکت‌های دیموس (Deimos)، آستروکست (Astrocast) و سوری ساتلایت (Surrey Satellite Technology به اختصار SSTL) برای استفاده از خدمات آن قرارداد‌هایی را به امضا رساندند.

فارادی-۲ب که یک ریزماهواره آزمایش فناوری است حدوداً ۸۰ کیلوگرم وزن دارد که ۴۵ کیلوگرم آن را تجهیزات تشکیل می‌دهد؛ همچنین توان مورد نیاز این ریزماهواره ۳ واحدی از آرایه‌های خورشیدی و باتری‌ها تامین می‌گردد. همچنین سازندگان این ریزماهواره شرکت‌های این‌اسپیس و گام‌اسپیس (GomSpace) هستند. قیمت مناسب خدمات توسط اوربکس به عنوان مزیت کار با این شرکت مطرح شده است. دفتر مرکزی اوربکس در شهر فورس (Forres) در بریتانیا است و شعبه‌هایی در دانمارک و آلمان دارد. این شرکت همچنین قرار است یک مجتمع پرتاب در شبه جزیره آموینه (A ‘Mhòine) در شمال اسکاتلند بسازد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13696
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها