نظارت لحظه به لحظه روسکاسموس بر مناطق سیل‌زده

0 589

سیروس برزو: آژانس فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، اعلام کرد که موسسه ابزارهای فضایی روسیه برای سنجش از راه دور زمین (RSTRSE-Russian Space Tools for Remote Sensing of the Earth) به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان که موظف به نظارت بر وضعیت اضطراری از طریق ماهواره‌های روسی است، ماموریت یافته به کار نظارت بر برخی مناطق که درگیر با بلای طبیعی هستند ادامه دهد.

این موسسه از ۲۵ ژوئیه تا اول اوت ۲۰۱۹، شرایط و رویدادهای اضطراری در بخش هایی از قلمرو روسیه را زیر نظر گرفت و توانست با ارسال عکس‌های لحظه به لحظه، در جلوگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت و همچنین امدادرسانی نقش مهمی را ایفا نماید. این موسسه بنا به درخواست وزارت حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی روسیه، بلافاصله پس از دیدن نخستین علائم تخریب، مناطق آسیب دیده توسط سیل را بوسیله گروه سامانه‌های مداری و سنجش از دور تحت نظارت دقیق قرار داد.

موارد زیر، از جمله گزارش‌های تهیه شده توسط موسسه ابزارهای فضایی برای سنجش از راه دور زمین هستند:

– جاری شدن سیل در ناحیه‌های خاباروفسک (Khabarovsk) و آمور (Amur) واقع در منطقه خاور دور  روسیه

– طغیان در جمهوری توا (Tyva)

– آتش‌سوزی در ساخا (Sakha)، بوریاتیا (Buryatia)، منطقه ایرکوتسک (Irkutsk)، سرزمین کراسنویارسک (Krasnoyarsk) و منطقه خاباروفسک (Khabarovsk)

– تهدید زمین‌لغزش در جمهوری داغستان

– سیل در منطقه پرم (Perm)

– سیل در تولون (Tulun) منطقه ایرکوتسک (Irkutsk)

در داده های سنجش از دور بیش از ۱ میلیون ۹۸۲ هزار کیلومتر مربع وجود دارد که تنها 221 کیلومتر مربع آن از مناطق بدون ابر است.

طبق اعلام روسکاسموس، این سازمان و کلیه مجموعه‌های تحت نظارتش از جمله موسسه ابزارهای فضایی روسیه برای سنجش از راه دور زمین، از همکاری عملیاتی با وزارت حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به منظور پاسخگویی به موقع وقوع سیل و خطر آتش‌سوزی و انجام نظارت بر فضای مناطق آسیب دیده پشتیبانی می‌کنند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13645
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها