پرتاب ماهواره سنجشی با قدرت تفکیک مکانی زیر یک متر تا ۱۴۰۴

0 465

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: «تا سال ۱۴۰۴ به طور قطع ماهواره سنجشی با دقت زیر یک متر را ارسال می‌کنیم.» مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات درباره پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماهواره سنجشی توضیح داد: «سازمان فضایی ایران یک برنامه دراز مدت تا سال ۱۴۰۴ دارد. که در این برنامه نقشه راهی ترسیم شده است تا بتوانیم بر اساس آن به اهداف موردنظر سازمان دست پیدا کنیم.»

وی افزود: «در این برنامه قرار دادن ماهواره سنجشی با قدرت تفکیک مکانی یک متر در مدار جزء اهداف و چشم‌اندازها دیده شده است.» براری در ادامه بیان کرد: «این درحالی است که در سند توسعه هوافضا ماهواره سنجشی با دقت زیر ۱۰ متر را باید در مدار قرار بدهیم، اما خوشبختانه با ظرفیت و توانمندی ایجاد شده توانستیم پیشرفت زیادی در این حوزه داشته باشیم.»

رئیس سازمان فضایی در سال‌های اخیر از جدیت این سازمان در دنبال کردن برنامه ساخت ماهواره‌های سنجش از دور، به گونه‌ای که مطابق نیازهای بخش‌های مختلف کشور باشد، سخن گفته بود. به گفته وی از آنجایی که ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیا است، استفاده حداکثری از خدمات سنجش از دور در کشور احساس می‌شود.

ماھواره‌ھای سنجش از دور (Seneing Remote) ماھواره‌ھایی با سنجنده‌های راه دور، برای مشاھده پدیده‌ھای زمینی هستند. این ماھواره‌ھا بر اساس ارتفاع، مدار و نوع سنجنده‌های آن‌ھا از ھم متمایز می‌شوند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13644
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها