۳ سیارک از نزدیکی زمین عبور کردند

آژانس فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، سه سیارک را که در حال نزدیک شدن به زمین بودند، ردیابی کرد که یکی از آن‌ها به اندازه یک بوئینگ ۷۴۷ بود، هرچند که هیچ یک از آن‌ها تبدیل به تهدیدی برای ما به نشده و هر سه از کنار زمین عبور کردند. اگرچه آژانس فضایی آمریکا از قبل گفته بود که هیچ کدام از آ‌ن‌ها به عنوان خطری برای ما محسوب نمی‌شوند، اما یکی از آن‌ها از فاصله ماه به زمین به ما نزدیک‌تر شد.

ناسا سیارک‌ها را به منظور مطالعه رفتار آن‌ها دنبال می‌کند و میزان خطرناک بودن آن‌ها برای بشر را می‌سنجد. این سازمان می‌گوید نزدیکترین عبور یک سیارک از کنار زمین مربوط به سیارک OD 2019 بوده است که به فاصله نزدیکتری نسبت به فاصله ماه از زمین رسید و در فاصله حدود ۳۵۷ هزار کیلومتری از سطح سیاره ما قرار گرفت در حالی که فاصله ماه با ما حدود ۳۸۴ هزار کیلومتر است.

این سیارک جدید اولین بار سه روز قبل از گذر از کنار زمین توسط شبکه بین المللی هشدار سیارک (IAWN) رصد شد. سیارک مذکور ۱۲۰ متر عرض داشت و با سرعت حدود ۶۹ هزار کیلومتر در ساعت از کنار زمین عبور کرد.

ناسا می‌گوید دو سیارک دیگر نیز از نزدیک زمین عبور کردند اما به اندازه 2019 OD نزدیک نشدند. سیارک دوم موسوم به OE 2019 نیز از فاصله ۹۶۷ هزار کیلومتری زمین گذشت؛ این سیارک از دو سیارک دیگر کوچک‌تر بود و بین ۲۳ تا ۵۲ متر قطر داشت.

سیارک سوم هم HM102015 با ۱۱۰ متر عرض بود اما فاصله خیلی بیشتری نسبت به 2019 OD با زمین داشت؛ این سیارک از فاصله ۴ میلیون و ۶۶۷ هزار کیلومتری زمین یعنی بیش از ۱۲ برابر فاصله زمین تا ماه گذر کرد.